El Món - Notícies i actualitat d'última hora en Català
Ningú no es manifestarà l’11S perquè no serveix de res
  • CA

No és cap secret que les manifestacions de la Diada són cada cop menys multitudinàries. No és per la Covid-19 ni perquè el soufflé independentista hagi baixat. Evidentment que la pandèmia ha marcat un abans i un després en la forma en què els ciutadans es reuneixen i això pot influir en les formes de protesta a partir d’ara, cosa de la qual es beneficiarien els governs, que es podran atribuir molt més fàcilment les majories silencioses.

A raó d’això caldrà, si la gent no surt al carrer, estar vigilants i inventar noves formes de protesta com la de La Revolta dels Autònoms, després de l’escandalós mètode d’adjudicació d’ajudes de la Generalitat als treballadors per compte propi amb motiu de la crisi pel Coronavirus, a la manera d’una cursa de gossos llebrers darrere del conill de tela, que va provocar el descrèdit de l’aleshores conseller de Treball, Chakir El Homrani, que no va repetir al càrrec amb el nou govern. Però això ja és tot un altre tema per un altre article. Si l’11 de setembre surten a manifestar-se 4 gats és perquè no serveix de res. És així de trist.

El món no ens mira, Espanya no dialoga i als partits independentistes fan autonomisme en comptes de fer la independència. No suposem un problema a cap de les tres parts, ens manifestem els cops que ens manifestem. El món et mira si, per exemple, un Estat és incapaç de controlar una regió del Mediterrani on multitud de països hi inverteixen. Espanya es plantejaria dialogar si els presos polítics no entressin, obedients, a presó cada cop que se’ls reclama, o si els exiliats aprofitessin la immunitat com a eurodiputats per entrar al territori, declarar la independència i cridar a la població a defensar-la, amb ells al capdavant. I els partits independentistes es veurien obligats a oferir alguna cosa més que autonomisme si no els votessim facin el que facin. De fet, ni això, perquè un govern autonòmic d’anys enrere faria que la reculada en l’ampliació de l’aeroport del Prat no sortís gratis a l’executiu espanyol, mentre que el govern de Pere Aragonès, sostingut per Juntergència i la CUP, es limitarà a fer-se el màrtir i seguir cobrant.

Per tant, manifestar-nos, com diu Elisenda Paluzie, presidenta de l’Assemblea Nacional Catalana, “perquè no guanyin els de la falsa normalitat”, és absurd: ja han guanyat, perquè tots ho han volgut així: ni al món, ni a l’Estat ni a l’establishment polític català els interessa la independència. Només els interessarà si evita problemes majors. I només s’eviten problemes majors que la independència generant problemes com els que he esmentat, sostinguts en el temps, fruit de la creativitat, la perseverança i el sacrifici de la gent, amb el suport d’una classe política valenta. No amb manifestacions simpàtiques o manifestacions amb cara de molt enfadats. Ni tan sols amb manifestacions plenes de contenidors cremats. I molt menys amb medalles del Parlament a represaliats per netejar la seva consciència, quan la millor medalla que se’ls podria donar és fer que la represàlia no hagi estat en va.

Sigui en una manifestació el dia de la Diada o en un altre dia qualsevol, sigui de qualsevol altra manera que aquest país, que la tardor de 2017 va demostrar el seu talent en aquesta matèria, la forma de posar la independència a l’agenda és fer que als nostres polítics els surti car no fer-la, com els sortia car a tots ells no fer el referèndum de l’1 d’octubre i per això van arribar-hi jugant a la gallina. A partir d’aquí, l’efecte dominó faria la resta. L’Estat, si no és capaç de controlar uns polítics independentistes comandats per la gent, provaria augmentant la repressió (que gràcies a aquests polítics anirà un pas més enllà, perquè ja ha pres la mesura de fins a on som capaços d’aguantar), i si aquesta no li funcionés (com sí que ho ha fet fins ara) seria més probable que s’avingués a negociar (d’actius i passius en la independència, per exemple). I el món ens miraria (i potser s’hi implicaria) si un dels Estats més rics del món perd una de les seves regions més riques.

Mentrestant, no he trobat ningú que després d’una Diada em digui què ha aconseguit, a banda de sentir que fa alguna cosa más que res, gràcies a la moral de derrota que els nostres politics i liders socials com els Jordis o Elisenda Paluzie ens han gravat a foc. Cosa que, per cert, és molt més imperdonable que incomplir promeses.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Octubrista a setembre 08, 2021 | 21:56
    Octubrista setembre 08, 2021 | 21:56
    Les manifestacions tenen el seu lloc i la seva utilitat. Pensem que per molta gent, el seu independentisme consisteix a manifestar-se l'onze de setembre i anar a votar algun dels partits que diuen que són independentistes quan toca. Molts fins i tot han despenjat l'estelada i estan esperant a veure que fa el veí per decidir-se a penjar-la el dia 11. Fora d'això, són clients de Movistar, canvien de llengua davant els inadaptats i compren al super sense mirar la llengua de l'etiqueta ni l'origen del producte. Però alguns entre tota aquesta gent estan cama ací, cama allà i són els que decantaran la balança en favor o en contra de la independència. Jo aniré a la mani per estar entre aquesta gent i donar-los una empenta
    • Icona del comentari de: És una falta de respecte a setembre 09, 2021 | 02:18
      És una falta de respecte setembre 09, 2021 | 02:18
      I potser, una bona empenta és presionar als merdes de partits, que tenen més por al estado que a nosaltres. Això no pot ser, i és una falta de respecte, per no dir Traició.
  2. Icona del comentari de: Jordi (Català i Suís) a setembre 08, 2021 | 22:29
    Jordi (Català i Suís) setembre 08, 2021 | 22:29
    Molt bona anàlisi. I hi puc afegir la feta per en Joan Ramon Resina (https://www.vilaweb.cat/noticies/la-resistencia-encara/) que com escriu ell mateix pel fet de tenir una altra nacionalitat (és US Citizen i viu als USA) i viure fora de la presó espanyola (això ho afegeixo jo), pot dir i escriure el que vol perquè la Gestapo/SS dels Espanyols (això ho afegeixo jo) no poden fer-li res. Fa molts anys que propugno a les webs catalanes el Boicot als Espanyols: a tots llurs productes, a llur llengua, a llurs tvs, ràdios, llibres, revistes, cinema, etc. Boicot a la llengua dels Espanyols imposada pel terror als Catalans del Sud dels PPCC des de fa més de 300 anys. Un Boicot massiu de la població catalana a la llengua dels Ocupants faria un mal immens a Espanya (Espanyols) i ningú podria dir que NO VOLER PAS parlar l'Espanyol ni tenir cap mena de conversa amb Ells (Com feren els Flamencs amb els Wallons) no forma pas del nostre Dret malgrat la llei dels Ocupants que diu que els Catalans l'han de saber. Aquesta és l'arma letal per engegar el veritable procés d'Independència: Desempallegar-nos totalment de la llengua dels Espanyols.
    • Icona del comentari de: Tal com raja a setembre 09, 2021 | 09:32
      Tal com raja setembre 09, 2021 | 09:32
      Hi estic totalment d'acord. A més, ens sortiria gratis. L'idioma és cultura i és una arma excel·lent per derrotar l'enemic. A casa nostra, fem les coses a la nostra manera. No els deixem avançar, o millor dit, fem-los retrocedir.
    • Icona del comentari de: karolus van Ghent a setembre 09, 2021 | 12:48
      karolus van Ghent setembre 09, 2021 | 12:48
      Com a català amb ancestres flamencs estic d'acord namb tot el que deia el professor Resina. Anar o no a la manifestació és una opció personal. Jo porbablement no hi aniré perquè no vull que em vegin amb ningú del govern (el de Vichy col.laboracionista català), govern humiliat i tanmateix abans rendit). Per cert, això de l'aeroport, ordenat per un pallús com el sànchez només falca la promoció de la pobresa que s'origina amb personal d'Esquerra, la CUP i els comuns. Volen els catalans pobres i assimilats, i ignorants com ells. Una caseta i hortet a Kabul el aniria bé.
    • Icona del comentari de: Gonzalo a setembre 09, 2021 | 13:10
      Gonzalo setembre 09, 2021 | 13:10
      Poco caso te hacen entonces, indigente mental. Acaso te gustaría que sucediese aquí lo que pasó en Bélgica, dónde dos trabajadores ferroviarios,uno flamenco, y el otro valon, se negaron a cambiar de lengua, y provocaron un choque frontal de trenes con víctimas mortales. Ascazo dais.
      • Icona del comentari de: Fart de pallassos a setembre 09, 2021 | 15:55
        Fart de pallassos setembre 09, 2021 | 15:55
        Xarnego tenies de ser. Xusma!
    • Icona del comentari de: Guillem Ben-Aviat a setembre 09, 2021 | 19:17
      Guillem Ben-Aviat setembre 09, 2021 | 19:17
      Sí senyor, en Jordi hi toca ! La llengua és la clau de tot perquè és l'espina dorsal del nostre poble. El poder colonial ho sap molt bé i per això fa mans i mànigues per acabar amb la llengua catalana, destruir-nos com a poble i assegurar-se el domini definitiu de Catalunya. Per aconseguir-ho compten amb un estol de lacais, botiflers i titelles peixats amb els diners que ens roben. Malauradament, també compten amb la desídia i el "tantsemenfotisme" de molts catalans mesells que practiquen la submissió lingüística per por i comoditat.
    • Icona del comentari de: Gerard de sarria a setembre 09, 2021 | 19:17
      Gerard de sarria setembre 09, 2021 | 19:17
      La gestapo ñola i la catalana. No hi ha més de 10 articulistes D aki que parlin clar...
  3. Icona del comentari de: La Guineu sense Carasseta a setembre 08, 2021 | 22:32
    La Guineu sense Carasseta setembre 08, 2021 | 22:32
    Pilar fes el favor, prente un any sabatic.
  4. Icona del comentari de: Vendetta a setembre 08, 2021 | 22:34
    Vendetta setembre 08, 2021 | 22:34
    Anem a les seus dels partits botiflers a demanar explicacions erjxcy cup y veurem
  5. Icona del comentari de: Jordi (Català i Suís) a setembre 08, 2021 | 22:37
    Jordi (Català i Suís) setembre 08, 2021 | 22:37
    Anar a la manifestació i després parlar Espanyol a tort i a dret i viure realment com un Colonitzat és absurd. I per això no fou feta la Independència. Com poden fer els Catalans la Independència política si alhora tenen por de viure en Català i es pixen diàriament en llur llengua passant-se a l'Espanyol o parlant Catanyol sense cap vergonya ? Mai ASSOLIREU la Independència si no enceteu la independència lingüística. Ho deia a finals dels 70 i als 80 el sociolingüista Lluís Vicent Aracil sense parlar d'independència. Em sap greu dir-ho. Fa més de 40 anys que ho dic a tothom: la clau que ens obre la Independència política és la nostra llengua. I això ho saben els Ocupants i Colons Espanyols i per això fa anys que malden per espanyolitzar tota la societat. Però tots teniu molta por d'això. I els polítics encara en tenen més d'aquesta por.
    • Icona del comentari de: Gonzalo a setembre 09, 2021 | 14:59
      Gonzalo setembre 09, 2021 | 14:59
      Analizando tu comentario, doy por hecho que no eres catalán de pura cepa. Siempre hablas en tercera persona....no te incluyes....y pretendes arengar y elevar la triste y alicaída moral de la borregada laZinaZi....no serás fuigpelmont?????
      • Icona del comentari de: Fart de pallassos a setembre 09, 2021 | 15:54
        Fart de pallassos setembre 09, 2021 | 15:54
        Xarnego tenies de ser. Quina xusma!
  6. Icona del comentari de: Luisnomeacuerdo a setembre 09, 2021 | 00:43
    Luisnomeacuerdo setembre 09, 2021 | 00:43
    Chati despierta que se te cae la baba en la almohada, y grabate esto en tu débil mente de fascista independentista junior....155, 155, 155 .....y así hasta 1714 veces preferiblemente antes de la cena.
    • Icona del comentari de: Fart de pallassos a setembre 09, 2021 | 09:51
      Fart de pallassos setembre 09, 2021 | 09:51
      Mira un inadaptat de manual.
    • Icona del comentari de: Jo a setembre 09, 2021 | 11:03
      Jo setembre 09, 2021 | 11:03
      El teu problema, pobre noi, es que l'única neurona que tens l'utilitzes per mantenir les orelles al teu cap. I si vols t`'ho escric 2017 vegades peo es igual tampoc ho entendrás. PD ets un fill de puta.
  7. Icona del comentari de: fat boy a setembre 09, 2021 | 01:51
    fat boy setembre 09, 2021 | 01:51
    A veure si a alguns se'ls esta posant cara de Montilla.
  8. Icona del comentari de: Que canviin d'actitud a setembre 09, 2021 | 02:13
    Que canviin d'actitud setembre 09, 2021 | 02:13
    Aques 11S, molta gent es manifestarà per exigir als partits que deixin de ser partits espanyols=part espanyola, i siguin part catalana. I Servirà per assenyalar traïdors.
  9. Icona del comentari de: Independentista a setembre 09, 2021 | 03:31
    Independentista setembre 09, 2021 | 03:31
    Jo tamb´hi aniré; el contrari beneficiaria als partits sudoindependentistes del govern. Si la cosa flaqueja diran "Veieu? El poble no la vol, la independència". I tan feliços.. Els hem de fel la guitza tan com poguem, A AQUESTA COLLA DE PANXAONENTS>.
  10. Icona del comentari de: Independentista a setembre 09, 2021 | 03:31
    Independentista setembre 09, 2021 | 03:31
    Jo tamb´hi aniré; el contrari beneficiaria als partits sudoindependentistes del govern. Si la cosa flaqueja diran "Veieu? El poble no la vol, la independència". I tan feliços.. Els hem de fel la guitza tan com poguem, A AQUESTA COLLA DE PANXAONENTS>.
  11. Icona del comentari de: Gonzalo a setembre 09, 2021 | 06:29
    Gonzalo setembre 09, 2021 | 06:29
    Suerte tenéis que las tropas borbónicas eran españolas, y que en agosto ya se sabe lo que pasa en este país.....suerte para vosotros que dejaron el asedio final para septiembre, porque no os veo montando ninguna manifestación en pleno mes de agosto.
  12. Icona del comentari de: Catalino a setembre 09, 2021 | 07:22
    Catalino setembre 09, 2021 | 07:22
    Els indepes només serviu per fer la performance de la Diada, en el fons tots sou uns covards i, el pitjor, és que ho sabeu i us va bé així.
    • Icona del comentari de: Fart de pallassos a setembre 09, 2021 | 09:53
      Fart de pallassos setembre 09, 2021 | 09:53
      Mira, un altre inadaptat de manual. Animaló!
  13. Icona del comentari de: TV3 porwueria Sanchez.Junqueras.155 a setembre 09, 2021 | 07:32
    TV3 porwueria Sanchez.Junqueras.155 setembre 09, 2021 | 07:32
    Tu queda't acasa, que per aixó cobres d'ERC.TV3.NODO del caudillo Junqueras.Heil.155
  14. Icona del comentari de: adolf a setembre 09, 2021 | 08:12
    adolf setembre 09, 2021 | 08:12
    Sra. Carracelas, potser que tingui cura de les expressions gramaticals, dos negacions es una afirmació, es a dir " ningú no es manifestarà " vol dir que es manifestaran.
    • Icona del comentari de: No coneixes la llengua a setembre 09, 2021 | 09:49
      No coneixes la llengua setembre 09, 2021 | 09:49
      No noi, en català la doble negació no comporta afirmació. És una expressió del tot genuïna.
  15. Icona del comentari de: Narcís a setembre 09, 2021 | 08:31
    Narcís setembre 09, 2021 | 08:31
    Ras i curt : avui, ara i ací : 1. Hom ha d' anar a la manifestació ( no cal ni esmentar-ho ! ) .. malgrat pòster que no identifica res ni ningú! 2. No entenc mot fora de lloc . . no serà justament a l' inrevés o Esquerragència ( i, si us plau, prou de fúmer frecs entre els independentistes ! ) ! 3. Un estat primitiu, gens democràtic i, per si no fos prou, delinqüent fora mida només pensa en canons i usà'ls -e .. així cal mesurar bé iniciatives que no suïcidis ! 4. ' estat dels ' més rics del món ' amb 1.300.000 milions d' euros o més de 13 PIB de ' Deute Públic " o més de 50.000 euros de deute espanyolet mil del carrer ? i 5. ' moral de derrota ' cap ni una .. el bé, la veritat, la raó i el dret ( si més no, el natural ) mai per mai poden ser vençuts .. seria el principi de la fi ! PD : parlant/ escrivint així no sembla pas cercar la llibertat de nostra nació !
  16. Icona del comentari de: federalista a setembre 09, 2021 | 09:16
    federalista setembre 09, 2021 | 09:16
    jajaaj xarnega carracelas amb la boca eixa que t'ha donat deu el teu lloc es manifestar-te en els baixos dels pantalons ,d be algu patriota catala, o be un malvat espanyol, encara que ets molt lletja, amb la boca que tens, potser algu encara que no siga indepre canti els segadors mentres tu el treballes els baixos. jajajajajaja.
    • Icona del comentari de: No cola a setembre 09, 2021 | 11:15
      No cola setembre 09, 2021 | 11:15
      Quina cara et deu haver quedat quan has vist que el teu pzi€ t'ha fotut un cop més els calers pel sol fet de que vius a Catalunya, oí súbdit?
    • Icona del comentari de: No cola a setembre 09, 2021 | 14:03
      No cola setembre 09, 2021 | 14:03
      Ah calla, que encara no se n'ha enterat el llumbreres
  17. Icona del comentari de: ciutada del mon a setembre 09, 2021 | 09:18
    ciutada del mon setembre 09, 2021 | 09:18
    gallega xarnega lletja i mal folla, aquesta noia ho te tot, es la nemesi hiperventilada d'altre ilustre xarnego en aquest cas castella, el cotalelo, hahahahaha, deu els cria, i la pasta del 3 per cent els junta hahahaa pobra gent amb lo gran que es el mon i lo petitons que son ells.
    • Icona del comentari de: No cola a setembre 09, 2021 | 11:19
      No cola setembre 09, 2021 | 11:19
      Un altre pobre súbdit borbonic inadaptat de manual, que al no tenir raons ha d'utilitzar l'insult. Curiós q digui q es ciutadà del món però pagui impostos aquí només, En fi, fauna i flora...
      • Icona del comentari de: Gonzalo a setembre 09, 2021 | 13:12
        Gonzalo setembre 09, 2021 | 13:12
        A todo el que no es laZinaZi le llamáis inadaptado??? No seréis vosotros los inadaptados?
        • Icona del comentari de: No cola a setembre 09, 2021 | 14:06
          No cola setembre 09, 2021 | 14:06
          No, tant sols li diem als nazionalista ñols com tu. INADAPTAT i estafat pels teus, mira que s'ha de ser burru....
          • Icona del comentari de: Gonzalo a setembre 09, 2021 | 15:05
            Gonzalo setembre 09, 2021 | 15:05
            Solo tienes razón en tu nick. ...no cola....pues no....no cuela,indigente mental. Anda...ponte otra vez el huevo frito de papel encima de la cabeza mientras berreas andapandanchia, payaso.
        • Icona del comentari de: No cola a setembre 09, 2021 | 15:49
          No cola setembre 09, 2021 | 15:49
          No crudo independencia, ara ja crido "a pels colons inadaptats". Prepara les maletes desgraciat
          • Icona del comentari de: Gonzalo a setembre 10, 2021 | 15:49
            Gonzalo setembre 10, 2021 | 15:49
            Tu puta madre va a preparar las maletas, desgraciado laZinaZi asqueroso de mierda.
        • Icona del comentari de: Fart de pallassos a setembre 09, 2021 | 15:57
          Fart de pallassos setembre 09, 2021 | 15:57
          Xarnego tenies de ser. Xusma!
  18. Icona del comentari de: Primarius a setembre 09, 2021 | 09:28
    Primarius setembre 09, 2021 | 09:28
    "Jordis o Elisenda Paluzie". Posar a mateix sac a Jordi Sànchez i la Forcadell amb la Paluzie em sembla una indignitat fruit del ressentiment. Paluzie va donar la cara per vosaltres (Primàries) amb diners i visibilitat quan el més fàcil era no ficar-se amb embolics quan ningú (ERC, Junts, etc) es va sumar a l'invent i avui encara, en comptes d'assumir els vostres errors, seguiu pensant (tu i el teu home i entorn) que si no vau entrar va ser perquè l'ANC va posar pals a les rodes i altres palles mentals. No vau entrar perquè vau error el discurs i el moment. De fet, la teva campanya online d'anuncis tan agressiva va generar anticossos. Més autocrítica i menys ressentiment. Dit això, vaig votar Primàries i em manifestaré a la Diada. Asseguda al teu sofà Pilar faràs molt feliç al Pere Aragonès i la resta de neoautonomistes.
  19. Icona del comentari de: Sempre a setembre 09, 2021 | 09:37
    Sempre setembre 09, 2021 | 09:37
    Carracelas sempre exageres. "Ningú" és excessiu. En tot cas el poble català sempre tindrà qui vulgui marxar de Lesmes, Marchena, els Felipes monàrquics i els Felipes socialistes, el desafecte Illa, el desgavell Colau, la dreta pudentdel Imperio. Tots plegats fan que vulguem sortir d'aquest mal son.
  20. Icona del comentari de: ESTELLER a setembre 09, 2021 | 10:30
    ESTELLER setembre 09, 2021 | 10:30
    La gent está desmotivada perque no tenim actualment cap lider independentista. Sanchez está encantat de tenir el messell de l'Aragonés que fa de flautista d'Hamelin i s'empasa totes les provocacions de Sanchez. El Govern de Catalunya amb ERC está acabat, ja sabem que no cal esperar res. JxC va acceptar formar part del Govern i així ser còmplice de l'inutilitat autonomista d'Aragonés. Han perdut la dignitat. Han triat la gran vergonya mansa dels lladrucs. Veient el panorama, i el perfil dels polítics catalans, no sembla que cap d'ells estigui disposat a agafar el lideratge i assumir la veu del poble, no perdem mes temps, noves eleccions i així fins que calgui. La nostre policia atonyinant els manifestants, els jutges multant i empresonant, i assumint totes les provocacions del Sanchez (quin paio tant gris)...res no ha canviat des d'en Rajoy. Urquinaona va existir, i está dormint esperant la veu del seu líder.
  21. Icona del comentari de: rsalva a setembre 09, 2021 | 12:30
    rsalva setembre 09, 2021 | 12:30
    Tenim un problema a Sant Jaume, si ens mobilitzem, cadascú en la mesura de les seves possibilitats, cal tenir un objectiu clar i cap de les manis convocades començant per la de l'ANC no en té. Per mi lúnic objectiu és exigir que es faci efectiu el mandat de l' 1 O. President, aixequi la suspensió de la Declaració d'Independència !
  22. Icona del comentari de: jordi a setembre 09, 2021 | 18:08
    jordi setembre 09, 2021 | 18:08
    ningú? aquesta mania de generalitzar! parla per tu...
  23. Icona del comentari de: Madre mía a setembre 09, 2021 | 19:31
    Madre mía setembre 09, 2021 | 19:31
    Grocnyordos, no perdáis la esperanza! Para el 3714 seguro que la tenéis a tocar ??????? No veo yo al enano Aragonés muy por la labor!????? a lo mejor si le dais una espada y un escudo nos hace un Bravehearth!?????? Sencillamente patético toda vuestra situación, dais pena de verdad ???
    • Icona del comentari de: Gonzalo a setembre 10, 2021 | 15:53
      Gonzalo setembre 10, 2021 | 15:53
      Y lo que nos reímos de ellos???? Eso no tiene precio. Lastima que este año no se vuelvan a poner el huevo frito de papel encima de la cabeza mientras berrean andapandanchia.....
  24. Icona del comentari de: Iago Blanc a setembre 09, 2021 | 20:51
    Iago Blanc setembre 09, 2021 | 20:51
    Se podria simplificar que el 1 de octubre va realitzar-se de per el farol dels polítics, pero sobretot per la bona voluntat dels ciutadans. Per les represàlies (temor), los polítics i de forma reflexa també els ciutadans, han anat renunciant a l'activisme. No veig alternatives dins del regim politic del 78. Caldria començar utilitzant altres instruments nous. Per mi difícils d'imaginar i mes de plantejar. Una idea, potser disbauxada, per una mena de consulta preelectoral on se presenten i voten els candidats que recolzen decididament el dret a decidir tant els proposats per partits o altres candidats independents. Posteriorment, els resultats se reflexarien en les llistes de una llista unica que representaria el espectre del resultats electorals. Serviria para crear una legitimitat, "alternativa" a la imposada coactivament per el sistema polític actual, de caràcter repressor
    • Icona del comentari de: Gonzalo a setembre 10, 2021 | 15:51
      Gonzalo setembre 10, 2021 | 15:51
      Y luego que, lumbreras? Continúa...ilumina a tus compis laZis.....
  25. Icona del comentari de: federalista a setembre 10, 2021 | 09:15
    federalista setembre 10, 2021 | 09:15
    o contactar amb les extraterrestres a veure si ajuden als catalanets indepres jajajajajajajajajaj, seria un instrument nou, i xistorra, i pelomotxo pastisser la delegacio catalina a zeta reticuli jajajajajajajjaaja.el u i el dos.

Respon a Gerard de sarria Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa