Catalunya i Espanya són dos països diferents fins i tot quan no s’ho proposen. Per això, en unes eleccions que anaven de decidir qui governarà Espanya, han votat de dues maneres radicalment diferents. Més que mai. Sense Catalunya, PP i Vox tenen una majoria absoluta folgada, mentre que al Principat PSC-PSOE i Sumar han tret més de la meitat dels 48 escons que ens representen a Madrid. Amb ERC i Junts, els escons que rebutgen el govern que volen els espanyols són 40 contra 8.

Tal com s’esperava, doncs, les eleccions d’aquest diumenge han resultat ser molt semblants a les del 2008. “Que ve la dreta” i la resta no importa. Però amb una diferència molt substancial. En aquelles eleccions, com aleshores, va guanyar el PP a Espanya i el PSOE a Catalunya. Però amb els resultats d’ahir, i com a novetat, si Catalunya fos independent, la dreta i l’extrema dreta tendrien majoria absoluta a la resta de l’Estat. Així doncs, ha estat la mobilització de l’electorat català la que ha acabat decidint les eleccions i frenant l’extrema dreta.

El nefast resultat dels partits independentistes, per anunciat, gairebé no és notícia. La sagnia de vots ha duplicat la que varen patir a les municipals. I és nefast globalment, tot i que en realitat el desastre és imputable en grau més alt a ERC. Però que Junts hagi sortit millor parada, no és tan bona notícia com volen fer veure. Diu molt poc d’un partit que vol ser alternativa que no hagin recollit ni un sol vot dels que ha perdut ERC i hagin quedat per darrere en vots malgrat l’empat a escons. I què dir de la CUP, que directament ha desaparegut del Congrés…

El PSOE pot donar les gràcies als independentistes, que li han fet la campanya a Catalunya. Jo crec que si haguessin renunciat a fer campanya per ells mateixos haurien pogut tenir encara millors resultats. Els socialistes no només han aconseguit, juntament amb Sumar, els mateixos escons que el 2008, sinó que han guanyat més vots dels que ha perdut ERC. Tots, també els que han fet campanya per l’abstenció activa, han acabat ajudant a aquesta victòria tan rotunda dels socialistes. Perquè ha calat el relat que a aquestes eleccions calia castigar els independentistes. I votar el PSC-PSOE, encara que sembli estrany, ha acabat essent la forma com molts han exercit aquest càstig evitant alhora mals majors.

L’abstenció, senser ser massiva, ha pujat 6,7 punts (uns 326 mil vots) mentre a tot l’Estat baixava, cosa que és només imputable a la revolta d’una part de les bases independentistes. Així i tot, no supera els nivells de les altres dues eleccions amb menys participació de la història (2000 i 2016), que es varen celebrar en contextos radicalment diferents. En canvi, el vot nul i el vot en blanc han tengut una incidència molt modesta. 

Al cap i a la fi, la seua desfeta no ha impedit que els partits independentistes siguin necessaris per impedir el govern del PP que volien els espanyols. Votar ERC sempre va ser percebut com una forma indirecta de votar el PSOE. Però Junts ha dit que no investiran Pedro Sánchez si no és a canvi de coses que no passaran mai. Per tant, de moment Espanya corre el risc de passar tota la presidència europea sense un govern efectiu. Catalunya ja sap què és això, ja que no té un govern efectiu des del 27-O.

Potser la paradoxa d’aquestes eleccions és que amb els independentistes fora de joc i gairebé escombrats del panorama electoral, la possibilitat i la necessitat de la independència és més viva que mai. Perquè no es pot pretendre que visquin sota el mateix govern –a  la força- dos països tan diferents, que voten projectes tan oposats. La incompatibilitat entre les aspiracions nacionals d’uns i altres ja és massa gran. Fins al punt que està fent ingovernables els dos països. 

Qui sap si al final serà la dreta espanyola que demanarà la independència de Catalunya. L’independentisme ha advertit reiteradament que Espanya no pot privar els catalans d’una democràcia digna de tal nom sense lesionar la seua pròpia. Tots dos països serien més democràtics si no haguéssim de compartir govern a la força. Perquè ja hem arribat a un punt en què la negació de l’autodeterminació de Catalunya impedeix també l’autodeterminació dels espanyols, que per ara no sembla que puguin tenir el govern que han votat massivament. 

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Carles a juliol 24, 2023 | 23:36
    Carles juliol 24, 2023 | 23:36
    Molt bon article.
  2. Icona del comentari de: Cap negociació, ja els coneixem a juliol 24, 2023 | 23:55
    Cap negociació, ja els coneixem juliol 24, 2023 | 23:55
    No oblideu que el PP té majoria al Senat més el poder judicial que afavoreix el règim i la Monarquia.
  3. Icona del comentari de: Clar a juliol 25, 2023 | 00:09
    Clar juliol 25, 2023 | 00:09
    Dos nacions amb idiosincrasies massa contraposades. Els espanyols sense nosaltres haurien estat històricament més feliços i s’haurien estalviat la guerra del 1936, per exemple.Ara estan sempre “salvando España” d’ells mateixos. A veure si aconseguim que ens expulsin. Quin descans.
  4. Icona del comentari de: fat boy a juliol 25, 2023 | 03:13
    fat boy juliol 25, 2023 | 03:13
    Estem en el proces d'expulsar els mercaders del Temple. A la primera xurriacada van fer veure que no passava res i van continuar amb els bisnis as usual. A la segona xurriacada alguns ja han rodat per les escales i els altres, amb la cara assenyalada pel fuet, fan cara de no entendre res, si hi ha noves eleccions uns altres tambe cauran per les escales i a les autonomiques la neteja s'haura completat.
    • Icona del comentari de: Doctor Strangelove a juliol 25, 2023 | 08:54
      Doctor Strangelove juliol 25, 2023 | 08:54
      Escolta fat, insulta a qui vulguis, menys al fill ungènit del Senyor! És pecat comparar-se amb Ell, a més a més tu ets fill del pecat a qui Ell va donar l'oportunitat de salvar-ter, tot i que al pas que vas, el dia de l'Armagedon pringaràs! Respecta'l! Doc.
      • Icona del comentari de: Lionel Mandrake a juliol 25, 2023 | 10:42
        Lionel Mandrake juliol 25, 2023 | 10:42
        Strangelove feu molt malament el peperot de xovinista espanyol. Dediqueu-vos a una altra cosa. Odieu els "vells", però, vós no sou tant jove a més a més escriviu com una persona d'una altra època.Doc
  5. Icona del comentari de: Costa està més que sonat a juliol 25, 2023 | 07:01
    Costa està més que sonat juliol 25, 2023 | 07:01
    Catalunya és una regió de l'estat-nació conegut internacionalment com a Espanya. A partir d'aquí no val la pena llegir larticle ja que parteix dun principi fals.
    • Icona del comentari de: Franco vive, Arriba Sanchez a juliol 25, 2023 | 07:40
      Franco vive, Arriba Sanchez juliol 25, 2023 | 07:40
      Cara al Sol con la camisa del FALANGISTA SANCHEZ ARRIBA ESPAÑA. Esteu acabats españoles de Franco.Sanchez.Abascal.Feijoo. CAL DEROGAR LA CONSTITUCION, l'ultim cagarro de Franco, mes viu que mai
    • Icona del comentari de: JMMR a juliol 25, 2023 | 09:22
      JMMR juliol 25, 2023 | 09:22
      El Rosselló també?
      • Icona del comentari de: Pere a juliol 25, 2023 | 10:48
        Pere juliol 25, 2023 | 10:48
        El Vallespir, el Conflent, el Capcir, la Cerdanya i el Rosselló son comarques catalanes sota sobirania francesa. Per això els xovinistes espanyols sempre intenten negar que els catalans del nord siguin catalans (si fa no fa com la tennista tristament coneguda que negava que la seva llengua fos una llengua). Els espanyolistes ho intenten negar perquè aleshores es desmunta la seva fal·làcia que els catalans son "espanyols", si també n'hi ha de "francesos", aleshores es posa en evidència que no cal ésser espanyol per a ésser català.
    • Icona del comentari de: Carme Fuentes a juliol 25, 2023 | 09:58
      Carme Fuentes juliol 25, 2023 | 09:58
      Saps llegir LERROUX.ILLA DEL PSOE.CIUDADANOS DEL GAL? IZQUIERDA DE ESPAÑA, GENOCIDES DE CATALUNYA
    • Icona del comentari de: Alguns no és que els hi costa de capir, és que no ho volem capir a juliol 25, 2023 | 11:38
      Alguns no és que els hi costa de capir, és que no ho volem capir juliol 25, 2023 | 11:38
      A propòsit de "principis falsos", l'estat espanyol és un conjunt de nacions i parts de nacions. Tothom sap que hi ha el país Basc francès i la Catalunya del Nord que fan part de la nació basca i catalana, respectivament, però, son territoris de sobirania política francesa, i doncs no son part d'Espanya. En tot cas l'estat espanyol és un estat format per diverses nacions, la d'arrel castellana que en te la supremacia, la paella pel mànec i en talla el bacallà, la d'arrel basca, Galícia d'arrel galaico-portuguesa i la d'arrel catalana. Si això tant senzill no ho comprens, no ens intentis aixecar la camisa amb els teus "Principios del Movimiento Nacional Espanol" i la fal·làcia tronada i corcada de la unitat indivisible i inseparable d'Espanya. Qualsevol persona mínimament formada, que s'hagi informa't i llegit una mica, sap que Espanya és un estat plurinacional, fins i tot la sacraconstitució espanyola parla de "nacionalitats" [sic], és a dir de la condició o l'estatus de pertinença o d'identitat amb una nació.
      • Icona del comentari de: Molta xerrameca, nen a juliol 25, 2023 | 13:11
        Molta xerrameca, nen juliol 25, 2023 | 13:11
        Total per justificar idees del segle XIX. Al segle XXI no hi ha nacions sense estat (menys el Poble Gitano i unes quantes tribus d'indis). França, Alemanya, USA, Espanya, Mèxic, Indonèsia, Nigèria, etc, etc són estats-nació i les seves subdivisions són regions (a cada país s'anomenen diferent) però no “una nació” al mateix nivell que “la nació”. Moltes d'aquestes regions han pertangut, en diferents èpoques, a diferents nacions i fins i tot han tingut els seus propis reis. Però res no és etern i les nacions tampoc. En resum: Catalunya és una regió espanyola i Espanya sí que és un estat-nació reconegut a tot arreu i el Rosselló és una província francesa des de 1659 (si t'hi fixes, bantant anterior a 1714).
        • Icona del comentari de: Ramon a juliol 25, 2023 | 16:21
          Ramon juliol 25, 2023 | 16:21
          Per a fer-te l'espanyol et cal mentir així i tenir tanta barra ? Si Irlanda és una república independent des l'any 1922 quan s’independitza de la Gran Bretanya, deixant Irlanda del Nord sota sobirania britànica, això vol dir que fins el 1922 Irlanda era una "regió" de la Gran Bretanya i ara Irlanda del Nord segons la teva elucubració és una "regió" de la Gran Bretanya ? És clar per això no hi ha hagut ni hi ha cap "conflicte", fins i tot s'ha reobert des de que varen fer efectiu el Brexit. Fins l'1 de gener de 1993 Txèquia i Eslovàquia eren "regions"...de Iugoslàvia? També com diuen més amunt la vostra constitució espanyola reconeix "nacionalitats" i regions, malgrat que no en cita el nom. No costa gaire de comprendre que el terme "nacionalitat" deriva de nació, i es refereix a l'estatus de pertinença a una nació. Ja sabem que als xovinistes espanyols us agrada canviar el contingut dels mots que us fan al·lèrgia, així de territori autònom del govern central espanyol, en dieu "autonomia", de les policies autònomes de la policia espanyola, "autonòmicas" i de les televisions públiques autònomes de la RtvE, també "autonòmiques". És a dir que "autonomic" ho feu servir per a no dir "regional" i "autonomia" per a referir-se a una "regió", però, malgrat vosaltres la constitució espanyola vigent parla de nacionalitats" i no cal ésser gaire saberut, per a adonar-se que les "nacionalitats" de dins l'estat espanyol corresponen a les nacions amb llengua i cultura pròpies diferents de la castellana o espanyola.
          • Icona del comentari de: Què no has entès? a juliol 25, 2023 | 21:29
            Què no has entès? juliol 25, 2023 | 21:29
            Que presentis uns arguments incorrectes no et dóna la raó ni refuta res.
        • Icona del comentari de: A la xerrameca a juliol 25, 2023 | 16:45
          A la xerrameca juliol 25, 2023 | 16:45
          Deus voler dir que el poble gitano és una nació sense estat i sense territori propi, tot i que provenen majoritàriament de la regió índia del Panjab. La comunitat gitana -poble gitano, rom o romaní- té presència a pràcticament tots els països europeus, també a Amèrica, Àsia i el nord d'Àfrica. Sense eixir del continent Europeu hi ha un munt de nacions sense estat. Solament un ultra xovinista espanyol, pot fer veure que ho ignora.
          • Icona del comentari de: No hi ha nacions modernes sense estat propi a juliol 25, 2023 | 21:38
            No hi ha nacions modernes sense estat propi juliol 25, 2023 | 21:38
            Tot el problema és que el nacionalisme català vol ser una nació que no és. La UE, a la qual Catalunya pertany. El Comitè Europeu de les Regions inclou Catalunya entre les regions de la UE.
        • Icona del comentari de: Al xovinista espanyol a juliol 25, 2023 | 19:04
          Al xovinista espanyol juliol 25, 2023 | 19:04
          Les mentides es construeixen i les veritats es descobreixen.
        • Icona del comentari de: Sí, noi, molta xerrameca gastes a juliol 26, 2023 | 09:50
          Sí, noi, molta xerrameca gastes juliol 26, 2023 | 09:50
          Efectivament, res no és etern, i Espanya encara menys. Han anat perdent gairebé tots els territoris que havien conquerit, ara aviat perdran el nostre, i ja només els quedarà la resta de països catalans, que trigaran una mica més.
      • Icona del comentari de: Gavanenc a juliol 25, 2023 | 19:01
        Gavanenc juliol 25, 2023 | 19:01
        Potser el nostre país no és una nació sense "Estat", però, és una nació amb un Estat mol dolent. Un Estat que la perjudica, que li va a la contra i en contra del interessos dels catalans, per això hi ha tants d'independentistes. Per això ens cal la independència. Ve-t'ho aquí.
        • Icona del comentari de: Argumentari més que antiquat @Gavanenc a juliol 28, 2023 | 22:24
          Argumentari més que antiquat @Gavanenc juliol 28, 2023 | 22:24
          Somia que és gratis.
    • Icona del comentari de: Al cec aquest a juliol 26, 2023 | 09:45
      Al cec aquest juliol 26, 2023 | 09:45
      Ai, com t'agradaria que fos així, que en Costa estigués sonat i tu hi veiessis.
  6. Icona del comentari de: Gonzalo a juliol 25, 2023 | 08:54
    Gonzalo juliol 25, 2023 | 08:54
    Buen intento, cobardíca, pero no cuela. Cataluña es España.
    • Icona del comentari de: Ni fu ni fa a juliol 25, 2023 | 09:37
      Ni fu ni fa juliol 25, 2023 | 09:37
      De moment, tens raó, Catalunya és tan espanyola com subnormal ets tu. Per sort, Catalunya es pot independitzar i tu seràs subnormal tota la teva p vida
      • Icona del comentari de: Fu i Fa a juliol 25, 2023 | 11:07
        Fu i Fa juliol 25, 2023 | 11:07
        La síndrome de Down és el trastorn genètic més comú, és degut a la presència d'una còpia de més del cromosoma 21, i la causa principal de discapacitat intel·lectual. Comparar aquest col·lectiu de persones amb l'inefable i patètic Gonzalo, és un insult a moltes persones. A més a més, respondre al xovinista espanyol provocador amb el seu propi estil, és una manca de maduresa i d'originalitat. Espavilat. Ànims i independència.
        • Icona del comentari de: Gonzalo a juliol 25, 2023 | 12:06
          Gonzalo juliol 25, 2023 | 12:06
          ?????????
          • Icona del comentari de: Vuelve al pueblo a juliol 28, 2023 | 00:32
            Vuelve al pueblo juliol 28, 2023 | 00:32
            ríe ríe que más reiremos nosotros
    • Icona del comentari de: Luisnomeacuerdo a juliol 25, 2023 | 10:56
      Luisnomeacuerdo juliol 25, 2023 | 10:56
      RecoÑo. Gonzalo CataluÑa no es que sea de EspaÑa, es que es nuestra por derecho de conquista. CoÑo. Y los catalanes del norte no son catalanes, son franceses como todo el mundo ya sabe. CoÑo. Y la fábula que las urnas les llegaron de Francia no se la cree nadie y no fueron encontradas porqué la fuerzas armadas de orden y de seguridad de nuestro estado de derecho, no quisieron como muy bien afirmó Villarejo durante una de sus comparecencias en nuestra camara baja aquí en Madrid. CoÑo.
      • Icona del comentari de: Gonzalo a juliol 25, 2023 | 13:17
        Gonzalo juliol 25, 2023 | 13:17
        Coño! Si es que no sé cómo la gente no quiere ser española coño! Ya sabemos que a veces los jueces, la policia O la guardia civil hacen cosas ilegales, pero coño! Que lo hacen por España coño! Por nuestro bien, para que seamos todos unos españoles buenos.
        • Icona del comentari de: Gonzalo a juliol 25, 2023 | 17:05
          Gonzalo juliol 25, 2023 | 17:05
          ?????????????
  7. Icona del comentari de: federalista a juliol 25, 2023 | 11:42
    federalista juliol 25, 2023 | 11:42
    PSC-PSOE 19 escons tots els indepres junts 14 i 400000 vots menys hahahah ho teniu a tocar nanus la indapandenchia a tocar hahahahahahahaha 1200000 VOTS NOMES els socialistes 8500000 0 900000 amb la cup tpots els indepres de junts i erc hahahah a tocar naus a tocar, aixo sense comptar sumar vox i pp que ha tingut un esco meys que junts i erc pero mes vots que junts, hahaha a tocar nanus la indapandenchia a tocar pero tots els indepres al meu salo o a un mini bus cada vegada menys brallats i dividits vixca illa i vixca sanchez tarats .
    • Icona del comentari de: Ha !, ha !, ha ! a juliol 25, 2023 | 12:34
      Ha !, ha !, ha ! juliol 25, 2023 | 12:34
      Si més no, sis mesos sense govern a l'estat espanyol i després a tornar a repetir les eleccions "generales" com s'esdevingué l'any 2019, en la "millor" de les situacions. A més a més fer-se el "valentot" amb la supremacia i prepotència espanyoles, i vantar-se com un vulgar xovinista espanyol sota la repressió i amb el poder judicial lawfare espanyol en plena "activitat" fent política espanyola i de poder legislatiu i executiu, el resultat és que s'autoretrata molt bé aquest individu xovinista espanyol que amb sornegueria típicament espanyola, es fa dir amb mofa "federalista".
      • Icona del comentari de: Gonzalo a juliol 25, 2023 | 14:23
        Gonzalo juliol 25, 2023 | 14:23
        Y cuando se repitan elecciones, tú volverás a votar. Jajaja! Que bocazas sois... Jajaja!
        • Icona del comentari de: I n d e p e n d è n c i a a juliol 25, 2023 | 16:49
          I n d e p e n d è n c i a juliol 25, 2023 | 16:49
          Sí, tu ho has escrit : Tornarem a votar com l'1 d'octubre del 2017, però, sense la presència ni la intimidació antidemocràtica, mesquina i miserable de les forces d'ocupació espanyoles.
        • Icona del comentari de: · a juliol 25, 2023 | 20:50
          · juliol 25, 2023 | 20:50
          Diuen que si a Espanya cap candidat a la presidència del govern espanyol no aconsegueix els vots necessaris, les eleccions espanyoles es repetirien pels volts de Nadal. I votarem el què ens donarà la gana, de les candidatures independentistes que s'hi presentin.
        • Icona del comentari de: Abajo España a juliol 28, 2023 | 00:34
          Abajo España juliol 28, 2023 | 00:34
          por supuesto que votaremos, solo por joderos.
  8. Icona del comentari de: Abstencionista a juliol 25, 2023 | 12:41
    Abstencionista juliol 25, 2023 | 12:41
    psc-PSOE 19 escons tots els independentistes junts 14 i 400000 vots menys hahahah ho teniu a tocar nanos la independència a tocar hahaha 1200000 vots només els socialistes espanyols 8500000 0 900000 amb la Cup tots els independentistes de Junts i Erc hahahah a tocar nanos a tocar, això sense comptar-hi "Sumar" i PPVox que ha tingut un escó menys que Junts i Erc però més vots que tots junts, hahaha a tocar nanos la independència a tocar però tots els independentistes al meu saloon o en un mini bus cada volta més barallats i dividits. Visca Espanya, visca llarena i visca sanchez pedro, tarats.
  9. Icona del comentari de: federalista a juliol 25, 2023 | 14:33
    federalista juliol 25, 2023 | 14:33
    sense mofa tarat indepre soc socialista federalista ,internacionalista, i ciutada de un mon i una especie global, clar que tu si no surts d'osona i dels porcs i el fuet de vic no ho pots entrendre ni ho entendras mai mai la sort es que sou 4 i el del tambor i baixant hahahaha.
    • Icona del comentari de: Ha !, ha !, ha ! a juliol 25, 2023 | 16:35
      Ha !, ha !, ha ! juliol 25, 2023 | 16:35
      Malfieu-vos encara més, i doneu-li uns copets a l'esquena, quan un xovinista espanyol s'autoanomeni "ciutadà d'un món", o la forma més comú, "ciutadà del món". És per a petar-se de riure. Ha !, ha !, ha !
    • Icona del comentari de: Ramon a juliol 25, 2023 | 16:36
      Ramon juliol 25, 2023 | 16:36
      Per a fer-te l'espanyol et cal mentir així i tenir tanta barra ? Si Irlanda és una república independent des l'any 1922 quan s’independitza de la Gran Bretanya, deixant Irlanda del Nord sota sobirania britànica, això vol dir que fins el 1922 Irlanda era una "regió" de la Gran Bretanya i ara Irlanda del Nord segons la teva elucubració és una "regió" de la Gran Bretanya ? És clar per això no hi ha hagut ni hi ha cap "conflicte", fins i tot s'ha reobert des de que varen fer efectiu el Brexit. Fins l'1 de gener de 1993 Txèquia i Eslovàquia eren "regions"...de Iugoslàvia? També com diuen més amunt la vostra constitució espanyola reconeix "nacionalitats" i regions, malgrat que no en cita el nom. No costa gaire de comprendre que el terme "nacionalitat" deriva de nació, i es refereix a l'estatus de pertinença a una nació. Ja sabem que als xovinistes espanyols us agrada canviar el contingut dels mots que us fan al·lèrgia, així de territori autònom del govern central espanyol, en dieu "autonomia", de les policies autònomes de la policia espanyola, "autonòmicas" i de les televisions públiques autònomes de la RtvE, també "autonòmiques". És a dir que "autonomic" ho feu servir per a no dir "regional" i "autonomia" per a referir-se a una "regió", però, malgrat vosaltres la constitució espanyola vigent parla de nacionalitats" i no cal ésser gaire saberut, per a adonar-se que les "nacionalitats" de dins l'estat espanyol corresponen a les nacions amb llengua i cultura pròpies diferents de la castellana o espanyola.
    • Icona del comentari de: Joan a juliol 25, 2023 | 17:02
      Joan juliol 25, 2023 | 17:02
      "Federalista" ? I amb qui et vols federar, tros de lluç ? A més és obvi que per a federar-se dos o més territoris abans han d'ésser independents. Altrament és un pseudo "estado" de "autonomias" o més rigorosament de territoris amb Governs autònoms del Govern central. No ens intentis aixecar la camisa amb una cançó que a hores d'ara no és creu cap espanyolista. Per això et fan befa i mofa, senyor "federalista". Comprova amb més encert i precisió qui és el "tarat", pareix que no arribeu ni a quatre. Ehem !
  10. Icona del comentari de: Narcís ( tenen molta ' espanya ' .. desapareguin de nostres vides si no ens volen ! ) a juliol 25, 2023 | 15:24
    Narcís ( tenen molta ' espanya ' .. desapareguin de nostres vides si no ens volen ! ) juliol 25, 2023 | 15:24
    Catalunya no pot seguir ni un segon més dessota estat catalanòfob . . de debò ciutadans bons no se n' adonen ? PD : seguir sent dessota aquest estat ens fa còmplices .. ens fa suïcides !
  11. Icona del comentari de: federalista a juliol 26, 2023 | 11:28
    federalista juliol 26, 2023 | 11:28
    joan cal llegir els diaris ahir catalunya 2023, psc federalista 1200000 vots i 19 escons hahah mes que els tres partidets dividits i barallats 300000 vots mes i cinc escons mes, si nosaltres som quatre vosaltres sou dos i mig es una regla de tres de primer de primaria, ah soc profe en un colegi concertat de matematiques si vols joan vens un dia , i t'explique tot aco de percentages i resultats merci.
    • Icona del comentari de: Anònim a juliol 26, 2023 | 13:27
      Anònim juliol 26, 2023 | 13:27
      Profe amb aquesta ortografia?????
      • Icona del comentari de: mongolo a juliol 28, 2023 | 00:35
        mongolo juliol 28, 2023 | 00:35
        profe d'espanolo hahaha
  12. Icona del comentari de: federalista a juliol 27, 2023 | 12:54
    federalista juliol 27, 2023 | 12:54
    COLEGI CONCERTAT les classes les dono en castella, merci.llibertat de llengua
    • Icona del comentari de: Anònim a juliol 27, 2023 | 17:46
      Anònim juliol 27, 2023 | 17:46
      La gent exigeix la llibertat de llengua com a compensació d’una llibertat de pensament que no utilitza gairebé mai ?????i per cert,la ortografia no és “lliure”,”Profe de mates”????
  13. Icona del comentari de: DUI d'una vegada a juliol 28, 2023 | 00:29
    DUI d'una vegada juliol 28, 2023 | 00:29
    A veure si son capaços d'explicar perque una nacionalitat es millor que dues? D'aquesta gentola ens tenim que desempallegar el més aviat possible, necesitem un govern valent i fort independentista, que aixequi la DUI quan abans millor.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa