L’Estat espanyol fa massa temps que no té cap incentiu de negociació amb Catalunya. No té res a perdre des dels dies posteriors a l’1-O, quan l’independentisme institucional va avortar la revolució pacífica que havia començat. A hores d’ara, ni la Generalitat ni la societat civil no representen cap amenaça per a la unitat d’Espanya ni tampoc no plantegen cap mena d’inestabilitat econòmica o social que pugui perjudicar aquest estat. Al contrari, el partit que ostenta la presidència del país és el garant de l’estabilitat espanyola, i Junts i la CUP són irrellevants en l’aritmètica madrilenya. En paral·lel, l’independentisme deambula per l’autonomisme sense cap estructura l’estat, sense aliats i sense cap pla que garanteixi l’èxit de la unilateralitat. Tampoc té èxit la submissió al PSOE i la súplica d’un diàleg que no arriba.  

En aquestes circumstàncies, l’independentisme institucional -el dels despatxos i el de les elits de la societat civil- necessita refer-se. Probablement, amb nous lideratges que puguin recollir el capital acumulat i refer la unitat recuperant aquell esperit que va fer possible l’1-O i que no s’ha tornat a veure. El PSC, els Comuns o qualsevol altra sigla que opera en un país que considera nacionalment normal, treballa per assolir el poder i gestionar-lo, no pas per canviar-lo. I és legítim. Però l’independentisme català, conceptualment, era revolucionari i popular, fet que el convertia en un moviment singular a Europa i diferenciat d’altres projectes d’independència en què eren les elits les que arrossegaven el carrer i no a la inversa.

La composició de lloc és gris, sense èpica i amb el país al llindar del precipici nacional. La llengua, l’escola i els mitjans de comunicació, els últims supervivents de l’autogovern, contra les cordes, el Govern dividit, un dels dos partits hegemònics en deconstrucció, l’altre, cada vegada més engolit pel pragmatisme autonomista, i el tercer, nedant entre dues aigües i sense voler fer-se gran.

En tornar de Setmana Santa, tindran ja el cap posat en les eleccions municipals del maig del 2023 com una segona volta de la guerra fratricida del 14F. I mentrestant, el PSC aprofita la pilota de partit que li serveix en safata un independentisme que ha renunciat a tota revolució. Ja ho diu el CEO, si del que es tracta és només de gestionar la colònia, el PSC és una màquina de gestió del poder molt més precisa que ERC o Junts. Queda un any de coll. Si es perd el partit, haurà perdut tota una generació de catalans i no només les elits polítiques del país.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Esquerres del Gal.bildu.erc.cal viva a abril 12, 2022 | 22:01
    Esquerres del Gal.bildu.erc.cal viva abril 12, 2022 | 22:01
    El PSC es una maquina d'assassinar, EL GAL DELS MARAGALLS, gestio de metralletes i cal viva, ara a can junqueras, el amigo dels ASSASSINS D'HIPERCOR. ERC.GAL.eta.bildu, 3spañols com cal, com Gal
  2. Icona del comentari de: Abstencionista a abril 13, 2022 | 06:37
    Abstencionista abril 13, 2022 | 06:37
    És clar. Els polítics només pensen en eleccions, en carrecs, sous i prebendes. A les nostres mans està la possibilitat de que es quedin amb un pam de nas; i és ben senzill: no votant-los.
  3. Icona del comentari de: Seguim a abril 13, 2022 | 10:09
    Seguim abril 13, 2022 | 10:09
    Poc es pot fer des d'una Autonomia i molt menys és poden fer accions cap a la independència en un estat judicialitzat que té lleis per collar i castigar aquesta autonomia. Comprovat, no cal esmentar inhabilitacións i condemnes. Busquem altres vies. Ah! el cap d'estat, qui decidiria al final, no seria Sánchez sinó Felip VI que té impunitat total. Aquest és el perill.
  4. Icona del comentari de: David a abril 13, 2022 | 14:32
    David abril 13, 2022 | 14:32
    Davant qualsevol nou intent català, l'Estat (i el govern central) sap que l'únic que hauran de fer és fer córrer rumors de que hi ha un pla preparat per aturar-ho incloent violència o morts si es donés el cas. Només això, el rumor... A partir d'aquí, l'independentisme avortarà l'operació immediatament.
    • Icona del comentari de: Independentista a abril 13, 2022 | 16:07
      Independentista abril 13, 2022 | 16:07
      Si, David. Es tornaran a cagar a les calces. Però no per por a que morin ciutadans, sinó perquè perillaria el seu sou i les seves prebendes.
    • Icona del comentari de: Pere Llimonera i Citronell a abril 13, 2022 | 16:58
      Pere Llimonera i Citronell abril 13, 2022 | 16:58
      "Coming out" de los Secesionistas (los "MaL llamados" "Independentistas", porque no se ajusta en significado realmente esa palabra. El termino preciso es Secesionisata; y el termino popular es IndePendenciero)... El Secesionismo baja en las encuestas porque ya está 'Amortizado'... Es como los corsés, la cintas de Cassette, las Farolas de Gas o los Dinosaurios... signos de otros tiempos; y por tanto un magnifico momento para "salir del Armario" y mostrar sin miedos ni complejos su verdadero Yo... - "COMING OUT" : Los separatas suprematas tienen que "Salir del Armario", tienen que hacer su "Coming out", que estamos ya en la 3à Década del siglo XXI en un País Democrático, abierto y Liberal -en el mejor sentido de la palabra- ... tienen que "Salir del Armario" y reconocer que son supremacistas; reconocer el Mangoneo, los Sueldazos y la "Industria de Catalanismo", la Corrupción y 3%, el populismo y demagogia, la Historia Inventada y Cultura impostada, la xenofobia, el sectarismo y Totalitarismo, etc. ... Vamos, que "Tot era Mentida"... y así, quizás la Justicia y sus paisanos se mostrarán condescendientes con ellos...
    • Icona del comentari de: La oportunitat va passar... a abril 13, 2022 | 17:39
      La oportunitat va passar... abril 13, 2022 | 17:39
      Quan Fuigpelmón va suspendre la DUI en segons i va fugir deixant-ho tot i tothom enmerdat. Ara cal canviar de tàctica i no fer-nos perdre més temps. 10 anys de prUcessisme corruptgent cap enlloc i només han aconseguit presó, multes millonaries i que cap País ens prengui en serio. Quina diferència amb Zelenski, aquí vam tenir un batxiller foll gens preparat pel càrrec (que mai vam votar, com és la costum de nomenar carrecs a dit a can Corruptgència) per vergonya de l'independentisme català.
  5. Icona del comentari de: Gestionar la colonia que van crear els prUcessistes a abril 13, 2022 | 17:24
    Gestionar la colonia que van crear els prUcessistes abril 13, 2022 | 17:24
    Els corruptgents han prUcessat cap enlloc durant 10 anys per acabar suspenent la DUI en segons i fugir deixant-ho tot i tothom enmerdat. Els d'ara intenten refer el que han trencat i sense falses promeses, apostan pel diàleg i acordar una amnistia per TOTS els processats i un referèndum d'autodeterminació, més realiste que els que fan volar coloms, venen fum i no saben com sortir-se'n, oi?
  6. Icona del comentari de: A veure Gemma, a abril 13, 2022 | 17:29
    A veure Gemma, abril 13, 2022 | 17:29
    Avui el xaquetero Comín (PSOEcat->ERC->JuntsX€) deia que que no seriem independents tant rapidament com voldriem. Recordem qui ha prUcessat cap enlloc durant 10 anys? La DUI va ser suspesa en 8 segons pel batxiller foll abans de fugir deixant-ho tot i tothom enmerdat. Si el “mandat de l’1-O continua vigent”, perquè no la va reactivar el pallasso Torra que en 3 anys només va jugar amb pancartetes i obeïr als jutges? Vol que ERC li fagi la feina que'ls corruptes prUcessisyes no vau tenir pebrots de fer i posar-se la medalla? Covards, compari com ha actuat Zelenski que és admirat atotes les Democràcies, i com ho han fet els corruptgents. Enten perquè ningú s'els creu? Ningú rep a Fuigpelmón ni la seva colla, Sou covards mentiders amb ínfules de salvapatries que només volen seguir xuclant la mamella catalana.
  7. Icona del comentari de: Narcís a abril 13, 2022 | 19:52
    Narcís abril 13, 2022 | 19:52
    Catalunya n' és massa formada, educada, civilitzada . . així humanista àdhuc cristiana . . i d' això se n' aprofita aquest estat, estat sense mínima il·lustració i, allò pitjor, consciència, que no sigui el paperot, la fatxenderia i la falsedat/ farsenteria tot ben arrebossat d' interès espuri/ bastard ! PD : si no ens aprecien, respecten i, menys encara, no ens estimen .. i majoria electoral/ democràtica vol viure en pau sense ser víctimes per saecula saeculorum de delinqüència política aliena .. perquè no desapareixen de nostres vides com nosaltres no hi som a les seves ( excepció feta del negoci fiscal col·lectiu i negoci enfilador individual que fan a nostra costa ! ) ?

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa