Eurofragance, empresa especialitzada en la fabricació d’aromes per a aliments i perfums per a productes de bany, no només ha aconseguit mantenir els nivells de consum, malgrat la crisi econòmica, sinó que també han augmentat. Els responsables de la companyia familiar amb seu a Rubí (Vallès Occidental) asseguren que el seu sector de mercat és molt estable, però també afirmen que sense una bona visió de negoci la firma catalana no hauria experimentat un important creixement.
La marca exporta el 90% de la seva producció a l’estranger, bàsicament al Pròxim Orient i en països emergents. El seu principal client és Aràbia Saudita i compta amb filials a Dubai, Turquia, Mèxic i Filipines. “La crisi ha tingut especial incidència a Europa i Amèrica, dues zones on nosaltres gairebé no treballem”, comenta la cap de comunicació de la companyia, Núria Sabatés.
Així mateix, recorda que des de la seva fundació el 1990, Eurofragance va apostar per l’exportació per poder “diversificar” riscos. “Això ha permès que l’actual conjuntura econòmica no ens hagi perjudicat com a altres companyies”, afirma. A més, els bons resultats de la companyia, que l’any passat va tancar l’exercici amb una facturació de 32 milions d’euros i enguany espera créixer un 14%, han portat els directius de l’empresa a estudiar fermament la possibilitat d’obrir delegacions al Brasil i La Xina.
Innovació i coneixement de l’exterior
Sabatés afirma que han aconseguit tenir èxit a l’Orient Mitjà i Àsia perquè han analitzat detalladament els hàbits de consum, la cultura, forma de menjar i el consum d’aquestes zones. “La fragància que nosaltres associem a un lloc nét no és la mateix que consideren el francesos”, exemplifica la responsable de comunicació de l’empresa.
No obstant això, la companyia també considera molt important la recerca i la innovació. De fet, Eurofragance acaba de treure al mercat l’Smooth Aroma, una aroma pensat per a aliments relacionats amb el concepte de salut, com per exemple la llet amb Omega 3 i que incorpora antioxidants de forma que ingerir aquest aliment equival a menjar una peça de fruita al dia. A parer seu, el mercat vinculat a productes destinats a cuidar el cosa és “molt atractiu i ofereix moltes possibilitats”.
Així mateix, explica que una altra aplicació de les olors prefabricades cada vegada més estesa està relacionada amb el màrqueting. Sabatés detalla que algunes empreses utilitzen les olors per crear una fragància corporativa que el consumidor faci una associació directament amb la marca. “Això ho duen a terme firmes de roba com Zara”, comenta. Per això, indica que tots aquests establiments fan la mateixa olor. En consonància, apunta que alguns sectors usen els aromes per atraure clients i cita que algunes pastisseries desprenen olor a pa acabat de sortir del forn.
Eurofragane va néixer fa vint anys i només produïa fragàncies per productes cosmètics. No va ser fins anys més tard que va diversificar la seva activitat i crear la divisió d’aromes per a aliments. L’empresa té 125 treballadors a Catalunya i uns 150 arreu del món. És propietat de la família Sabatés, que controla el 75% de la companyia i, des de l’estiu de l’any passat, el 25% restant està en mans d’Aurica, la societat de capital risc de Banc Sabadell. Després de fer un pas més important en l’exportació, la firma vallesana no descarta assumir el repte d’adquirir altres empreses del sector.