Ada Colau i Alfred Bosch durant la presentació de l’acord per a la investidura de l’alcaldessa | ACN

 

El president del grup municipal d’ERC a l’Ajuntament de Barcelona, Alfred Bosch, ha demanat explicacions al govern de l’alcaldessa, Ada Colau, sobre el contracte adjudicat a una agència de viatges per buscar allotjament a persones desnonades o en risc d’exclusió social.

 

  

Fonts del grup republicà han apuntat a El Món que no se saben els detalls de l’adjudicació, i que tot i que donen per fet que no s’ha fet res de manera il·legal, sí que demanen explicacions. Sobretot, per saber per què s’externalitza el servei.

 

5,3 milions que podrien ser-ne 11

 

“Potser hi ha una raó sensata, però la volem saber, perquè és estrany que la gestió de desnonaments la faci una agència de viatges”, han reiterat les fonts d’ERC consultades.

 

El contracte, que té un import de 5,3 milions d’euros i una durada de 14 mesos prorrogable a 14 més, s’ha adjudicat a Snow Travel S.A, una agència que forma part del grup turístic AVASA, un dels més importants a l’Estat espanyol. Des d’ERC lamenten que no se sàpiga res més de l’acord.

 

 

Tal i com ha informat el grup que lidera Bosch, l’acord de govern es va incloure al despatx d’ofici del ple del 27 de gener de 2017, un punt informatiu que no se sotmet a votació dels grups. El contracte va entrar en vigor l’1 de gener i s’allargarà fins el 28 de febrer de 2018, amb possibilitat de pròrroga fins l’abril del 2019 per uns altres 5,3 milions d’euros addicionals.
 

En aquest sentit, Bosch ha demanat al govern de Colau que “doni explicacions d’un cas que planteja molts interrogants”. “Volem saber per què s’externalitza un servei com aquest i a què obeeixen aquestes quantitats”.

 

“Són molts diners i volem saber si això indica que caldrà atendre molts casos. Demanem al govern que doni tota la informació”, ha afegit Bosch. El líder republicà ha avançat que portaran el tema al ple municipal del proper 24 de febrer.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa