CiU signarà el Pacte Nacional per a la Immigració, després que el Govern s’hagi compromès a situar en un annex la mesures que són competència de l’Estat. Les iniciatives afectades són el reagrupament familiar i les condicions per concedir la nacionalitat.

El diputats CiU Josep Lluís Cleries i Elena Ribera han defensat que la inclusió d’aquestes propostes en l’articulat bàsic del document induïa els immigrants a veure “expectatives” que després podrien no complir-se si des de Madrid no es canvien les lleis.

La federació considerava que era un “brindis al sol” incloure en el pacte una aposta per concedir la nacionalitat en cinc anys i no en deu, o sobre els requisits per al reagrupament familiar.

A última hora de la nit, CiU ja disposa de l’annex que volia. El text que inclourà només el punt referent a l’accés a la nacionalitat. La qüestió del reagrupament familiar s’ha acabat traient del text durant les negociacions, segons informa l’ACN.

El Pacte Nacional per a la Immigració se signarà demà al Palau de la Generalitat.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa