Missing 'path' query parameter

La decisió del govern espanyol de reconèixer l’estat de Palestina ha cabrejat Israel, que en un vídeo difós aquest cap de setmana pel seu ministre d’exteriors ironitza sobre la decisió, assegurant que “Hamàs ho agraeix” i barrejant imatges de la cultura flamenca amb el terrorisme. “És escandalós i execrable”, ha criticat hores més tard el ministre d’Exteriors espanyol, José Manuel Albares. El socialista ha lamentat que Israel hagi fet servir imatges “d’un símbol” de la cultura espanyola per intentar fer mal i ha reivindicat el flamenc com una “música oberta” que “dialoga” i “apropa tots els pobles del món”.

Des de la Moncloa, en tot cas, insisteixen que ningú els “intimidarà” i que la decisió de Pedro Sánchez de reconèixer Palestina és “ferma”. Una decisió que el govern espanyol desvincula de les accions de Hamàs. Espanya, diu Albares, sempre “ha condemnat el terrorisme de Hamàs des del primer moment i en totes les seves accions”. Així, el ministre nega de totes formes les acusacions que llança Israel en el seu vídeo. “No caurem en provocacions que ens desviïn de l’objectiu de la pau”, ha rematat Albares, acompanyat del primer ministre palestí, Mohamed Mustafá.

El ministre d’Exteriors espanyol, José Manuel Albares, en una campareixença amb el primer ministre de l’Autoritat Palestina, Mohammad Mustafa / Nazaret Romero (ACN)

El ministre, per cert, ha remarcat que tractarà aquest assumpte amb Irlanda i Noruega, els altres dos països europeus que han reconegut l’estat palestí. Durant els 18 segons que dura el vídeo, Israel mostra una bandera espanyola, diverses ballarines de flamenc i imatges dels atacs de Hamàs del passat 7 d’octubre. En gran, en unes lletres gruixudes i de color groguenc, es pot llegir amb claredat “Hamàs: Gràcies Espanya”.

Captura del tuit amb el vídeo d’Israel difós a les xarxes per un ministre de Netanyahu

Crisi oberta pel suport d’Espanya a Palestina

El vídeo no és l’únic senyal de protesta del país hebreu, que des de la seva ambaixada han criticat les darreres declaracions de la ministra de defensa espanyola, Margarita Robles, en què titllava de “genocidi” el que està passant a la Franja de Gaza. “Israel lluita a Gaza d’acord amb el dret internacional en una guerra contra Hamàs que ni va començar ni volia, conseqüència de la massacre sense precedents del 7 d’octubre”, ha apuntat l’ambaixada israeliana en una piulada a la xarxa social X.

Israel insisteix a defensar la legitimitat dels seus actes pels atacs del 7 d’octubre, malgrat que les Nacions Unides i altres autoritats internacionals l’assenyalen per la brutal resposta de després. Entre altres, el Tribunal Internacional de Justícia l’ha cridat a l’ordre, demanant que aturi les hostilitats a Rafah. També ho ha fet el fiscal del Tribunal Penal Internacional, que ha demanat que s’emeti una ordre de detenció sobre Netanyahu, argumentant que el mandatari està cometent “crims de guerra” a Gaza. Malgrat tot, el país hebreu ha continuat bombardejant la franja. El govern de Netanyahu també té bloquejat el pas de Rafah, amb la qual cosa dificulta l’accés de material humanitari a Gaza.

Més notícies
Notícia: Hamàs llança un “gran atac amb míssils” contra Tel-Aviv
Comparteix
El braç armat palestí assegura que es tracta d'una resposta a "les massacres sionistes contra els civils"
Notícia: Israel ofega les manifestacions contra Netanyahu a Tel-Aviv
Comparteix
Centenars de persones s'han concentrat aquest cap de setmana a les grans ciutats israelianes per exigir la dimissió de Benjamin Netanyahu
Notícia: Europa s’agafa als joves per combatre el desinterès de l’electorat per la UE
Comparteix
Els experts avisen de la importància de les eleccions del 9 de juny en un context en què les decisions de Brussel·les cada cop afecten més la vida quotidiana dels ciutadans europeus
Notícia: ERC carrega contra Junts per les europees: “Fum i mentides”
Comparteix
Els republicans es fan valdre dels suports a Europa per desmarcar-se de Toni Comín

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter