Missing 'path' query parameter

Catalunya tornarà a viure una jornada de temperatures extremadament altes. Després d’uns dies en els quals es va viure una petita treva i fins i tot les pluges van arribar amb força a diverses zones del país, unes pluges que desapareixeran del mapa i donaran pas a un cel serè que gairebé regnarà a tota Catalunya. Les previsions del Servei Meteorològic de Catalunya (Meteocat) indiquen que “a partir de migdia hi haurà alguns núvols d’evolució diürna a punts de muntanya de l’interior de la meitat est i de la resta del prelitoral”. Malgrat aquests cels serens, el Meteocat sí que destaca que “a la tarda no es descarta algun ruixat aïllat, feble i minso a punts de muntanya de l’interior de la meitat est”.

Durant les hores centrals del dia el Meteocat ha activat els Avisos per Situació Meteorològica de Perill (Avisos SMP) a una vintena de comarques. Concretament, el Meteocat ha activat els Avisos SMP per perill moderat a l’Alt i Baix Empordà, el Gironès, la Selva, el Maresme, el Vallès Oriental i el Vallès Occidental, el Barcelonès, el Baix Llobregat, l’Alt Penedès, el Garraf, el Baix Penedès, l’Alt Camp, el Tarragonès, el Baix Camp, el Priorat, les Garrigues, el Pla d’Urgell, la Terra Alta i el Segrià. On més es deixarà notar la calor serà al Montsià, el Baix Ebre i la Ribera d’Ebre, on els avisos SMP seran de perill alt per calor.

Gairebé tot l’oest del país fregarà els 40 graus

Les temperatures faran que els termòmetres s’elevin de forma dràstica. De fet, a molts punts de l’oest de Catalunya les temperatures se situaran en els 40 graus o els fregaran aquestes xifres. Al Baix Ebre, la Ribera d’Ebre, la Terra Alta i el Segrià les màximes previstes se situen en els 40 graus, mentre que al Priorat, la Noguera, el Pla d’Urgell i el Pallars Jussà es registraran 39 graus de màxima, o els 38 que s’esperen al Bages, els 37 al Solsonès o els 36 a l’Alt Urgell.

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter