Catalunya s’ha llevat aquest dilluns amb paisatges emblanquinats a cotes molt baixes. La neu ha arribat al litoral i prelitoral i s’han acumulat uns centímetres de gruix a llocs on fins ara encara no havia agafat. Des de mitjanit, la nevada també ha fet acte de presència als Vallesos i el Vallès Occidental ha sigut el més afectat; i al Baix Llobregat. A hores d’ara, encara aguanten algunes precipitacions en forma de neu a punts com l’Anoia, Terres de l’Ebre i Tarragona, però la previsió meteorològica indica que aquestes aniran desapareixent durant el dia, fins al vespre, quan podrien tornar.
A hores d’ara, aquestes precipitacions provoquen diverses afectacions a les carreteres de Catalunya, tot i que no hi ha cap incidència greu, sí que la circulació és més lenta a primera hora d’aquest dilluns. Tal com indica el Servei Català de Trànsit al seu perfil de Twitter, les cadenes son obligatòries a la C-28, a Port de la Bonaigua, i a la C-142b, a Pla de Beret. També, estan tallades la BV-4031, a Coll de la Creueta, i la BV-4024, entre Xalet Coll de Pal fins al final de la via.
Neu al Vallès Occidental
La nevada ha arribat al Vallès Oriental, però on ha afectat més ha sigut al Vallès Occidental. En concret, a Terrassa, on la ciutat s’ha llevat amb uns quants centímetres de gruix de neu. Altres ciutats vallesanes, com Sabadell i Sant Cugat del Vallès també s’han llevat amb una fina capa de neu. Durant aquesta nit també ha nevat al massís del Garraf i a Collserola. Des de primera hora, les xarxes socials s’han omplert d’imatges i vídeos de les persones que han pogut gaudir de la nevada o que s’han trobat la ciutat emblanquinada quan s’han llevat.
Cap a les dotze de la nit ha començat a nevar a Begues, a 400 metres, on al cap d’una estona ja s’hi havien agafat uns centímetres de neu. Gavà i Viladecans, a uns 30 metres sobre el nivell de mar, també ha nevat aquesta nit.
Continua nevant a Tarragona
La neu continua caient a comarques de Tarragona i de les Terres de l’Ebre aquest dilluns. Cap a dos quarts de vuit d’aquest dilluns, el barri tarragoní de Sant Pere i Sant Pau ha sigut testimoni de l’inici d’una feble nevada, però on la neu ha començat a agafar.