David Broncano ha estat una de les revolucions de la temporada televisiva. El presentador de La Revuelta ha revolucionat, mai millor dit, la graella de l’entreteniment amb el seu programa de TVE on presenta les vides dels seus convidats amb humor i surrealisme. Números musicals, disfresses, baralles en directe i el protagonisme d’un públic implicat. David Broncano ha arribat a la cadena espanyola amb un producte distès i divertit que recull els bons resultats del que va ser La Resistencia.
Malgrat la davallada de les audiències les últimes setmanes arran de la competència ferotge entre les alternatives de les cadenes espanyoles en la franja de prime time, David Broncano té experiència al capdavant d’altres espais. Quin és el seu passat televisiu abans d’arribar a La Revuelta?
El passat televisiu de Broncano
Els seus orígens familiars són molt diversos, tot i que ell sempre admet que se sent andalús. Nascut a Santiago de Compostela, es va traslladar a un petit poble de Jaén. Allà va passar gran part de la seva vida, fins a mudar-se a Madrid per continuar els seus estudis. Els seus inicis laborals es traslladen a l’any 2006, quan només tenia dinou anys, en el programa Metro a Metro de Telemadrid. L’any 2008 provaria sort en la cadena Paramount Comedy, que va acceptar un dels seus monòlegs pel seu programa Nuevos cómicos.
Un gran currículum de programes
El seu passat televisiu ha estat lligat a més cadenes i mitjans. La ràdio també l’ha vist créixer com a professional en programes com No somos nadie de M80 i més tard a Hoy por Hoy i La Vida Moderna a Cadena SER. A Cuatro va ser col·laborador del programa Estas no son las noticias i des de llavors ha passat per altres programes en clau d’humor com Ilustres ignorantes, UAU! i Óxido nitroso. També ha comptat amb companys reconeguts del sector. Per exemple va presentar el programa Alguien tenía que decirlo amb l’actor Dani Rovira i el còmic Txabi Franquesa. Els resultats del programa no van ser els esperats, però ell no es va aturar. Després d’aquesta caiguda el seguirien El club de la comedia i Sopa de gansos.

L’any 2015, Paramount va decidir apostar per ell en el programa Yutubers, acompanyat d’Angy Fernández i Antonio Castelo. Alguna cosa bona devien veure llavors perquè Andreu Buenafuente es va fixar en aquell noi alt i barbut perquè van decidir comptar amb ell pel seu programa Late Motiv.

El deixeble d’Andreu Buenafuente va alçar el vol
L’èxit d’aquest andalús estava a punt de començar. Pocs mesos més tard d’haver passat pel programa del còmic català, Broncano rebia el seu programa a Movistar, Loco Mundo. Dos anys en què els bons resultats d’audiències van permetre crear el seu fill predilecte: La Resistencia. Un programa esbojarrat, natural i sense sentit que reflectia l’esperit de David Broncano. Un espai que en un principi recollia les audiències més joves, amb convidats que apel·laven aquest target i que va aconseguir un pes a la plataforma.

Set temporades van ser necessàries perquè una gran corporació es fixés en el seu programa. La Revuelta ha aterrat a La 1 com la gran aposta de la temporada. Acompanyat de Ricardo Castella, Grison i Jorge Ponce, el programa presenta convidats de tota mena. Actors, escriptors, esportistes, metges, cantants, estrelles de Hollywood… Tots tenen un espai en el programa més hilarant de la cadena. L’impacte de Broncano va ser capaç d’estirar-se fins a una de les dates més especials, perquè Lalachus i ell van ser els encarregats de les campanades aquest 2025. D’aquell noi nerviós davant un micròfon fent el seu primer monòleg no en queda gaire, consolidant el seu èxit televisiu com un dels grans encerts de la corporació.