Noves informacions sobre José Luis Moreno i l’Operació Titella. Segons publica ‘Nius’, a la casa de Boadilla del Monte, a Madrid, on va ser detingut el productor televisiu, els agents de la Policia van trobar dues armes. Només una d’elles era real, una Smith & Wesson del calibre 9×19, que va ser trobada a la tauleta de nit de l’habitació de Moreno i per a la qual tenia llicència reglamentària. Dins de l’arma hi havia deu bales. El productor la guardava carregada i preparada per a ser usada més de 13 anys després de l’atac d’una banda d’albanokosovars que van entrar al seu domicili i el van agredir greument.
D’altra banda, Europa Press publica que José Luis Moreno va maniobrar per a apartar-se de la presumpta “organització” de la qual forma part i escapolir-se així dels delictes d’estafa i falsificació que s’estaven investigant des de l’any 2018 en el Jutjat d’Instrucció número 14 de Madrid. En un ofici de 21 de juny, la Policia Judicial assegura que “Moreno es desvincula de part de l’organització” l’any 2018, després de l’ingrés a la presó d’Antonio Aguilera, home amb el qual el ventríloc hauria treballat per a finançar els seus projectes i que estava sota recerca per haver participat en una presumpta operació fraudulenta per a “obtenir un finançament irregular” per als projectes del productor.
En el marc de les comunicacions interceptades a Moreno des del juny de 2020, els agents comproven que “efectivament” en aquell moment l’artista era “coneixedor dels fets” i que per això va contactar amb un advocat i amb la testaferro d’una de les seves societats. “A partir d’aquest moment és quan es produeix un canvi estructural en l’organització liderada per Moreno, deixant de costat les societats i administradors dels quals s’havia servit fins llavors, intentant desvincular la seva activitat de les anteriors, intentant que el seu nom no es relacionés amb els delictes d’estafa i falsificació que s’estaven investigant en el Jutjat Número 14 de Madrid”, precisen els investigadors.
Segons relaten, el productor es va desvincular de l’organització i va passar a “finançar-se de socis privats” amb “el mateix modus operandi” i amb “el pretext d’una producció cinematogràfica” de la qual “hauria obtingut al voltant de 35 milions d’euros” que li van ser “transferits des de diversos comptes a Suïssa, Panamà i l’Argentina, justificant les despeses de producció a través de factures falses”.
En el seu informe, la Policia Judicial destaca el “canvi de la titularitat de les propietats de José Luis R. Moreno, transferint-les des de les seves empreses” -que tenien “amplis deutes”- a una “societat neta” administrada per Luis Dueñas a través d’una altra companyia “amb el consegüent alçament de béns”.
Els agents conclouen que la “majoria dels moviments importants de fons es produeixen entre les empreses de la trama“, que eren “administrades pels investigats o els seus testaferros”. Segons diuen, no van observar que Moreno rebés “ingressos importants” d’altres fonts que poguessin estar relacionades amb la seva activitat professional.