El Clàssic, trobada entre el Barça i el Reial Madrid, un dels esdeveniments esportius de més interès a escala mundial, va assolir aquest diumenge a l’estat espanyol una audiència de més de 2,1 milions d’espectadors a través de la televisió de pagament residencial, i més de 2,6 milions afegint l’audiència de les OTT (plataforma over-the-top), superant així les dades de la primera volta.
Segons dades oficials publicades per LaLiga i als quals ha tingut accés Servimedia, la trobada va oferir dividida la seva audiència en tres canals perquè els aficionats de cadascun dels clubs poguessin gaudir de la millor experiència d’entreteniment: el senyal principal i dos senyals multicàmera, una per als aficionats del FC Barcelona i una altra per als seguidors del Madrid.
La icònica rivalitat entre el Barça i el Reial Madrid va ser present una vegada més al terreny de joc del Camp Nou, amb un matx de LaLiga Santander carregat d’emoció en què els aficionats van gaudir d’un partit amb la màxima tensió i una remuntada del Barcelona que va aconseguir la victòria amb un 2-1, situant-se així a 12 punts de distància del Reial Madrid quan faltaven 12 jornades.
A causa del creixent interès que generen els enfrontaments entre ambdós clubs i la creixent projecció internacional de LaLiga, el partit es va poder viure en esdeveniments especials per a aficionats més enllà de les nostres fronteres, gràcies a l’organització de més de 52 activitats a més de 28 països, a col·laboració amb ‘partners’ i ‘broadcasters’.
D’aquests esdeveniments van destacar els festivals de Ciutat de Mèxic, Los Angeles i Ghana, amb assistència de 5.000, 2.000 i 1.000 persones respectivament.
També a TikTok
LaLiga lidera el rànquing mundial de lligues de futbol nacionals amb més seguidors a xarxes socials, amb 167 milions de seguidors a totes les xarxes socials, imposant-se així a la Premier League (166 milions), la Bundesliga (36 milions), i la Sèrie A (25 milions). A més, LaLiga també destaca en una de les xarxes més importants actualment i la més freqüentada pel públic més jove, TikTok, on la competició espanyola compta amb més de 13 milions de seguidors.
Per això i donat l’interès que ElClásico suscita entre aficionats de tot el món, LaLiga va voler anar un pas més enllà en la retransmissió oferint aquest diumenge contingut exclusiu en directe durant més de cinc hores abans, durant i després del partit a través del canal de TikTok.
Es va tractar d’una experiència pionera amb què els aficionats van poder complementar el visionament en directe del partit a través de televisió amb el contingut exclusiu a la segona pantalla a través de TikTok, una opció que va aconseguir collir 580.000 vistes i 275.000 ‘m’agrada’ a directe.
Durant la prèvia, els aficionats van tenir connexions en directe amb creadors de contingut i comentaristes des del Camp Nou, els millors moments del Clàssic o l’última hora del partit amb senyal en directe de l’accés dels jugadors a l’estadi i de l’escalfament des del Camp Nou gespa.
Durant la retransmissió es van fer connexions en directe amb l’equip de narradors i comentaristes de Movistar LaLiga TV, amb Carlos Martínez, Axel Torres, Casillas, Mendieta, Isabel Forner i Albert Fernández i es va emetre senyal en directe des de les dues banquetes per veure les reaccions dels entrenadors dels dos equips a la segona pantalla, juntament amb altres detalls del matx. Miguel Torres i Marcos López van ser els encarregats de tancar la retransmissió amb l?anàlisi de la trobada.