El Món - Notícies i actualitat d'última hora en Català
Renfe perd més de 350 milions el 2021 per l’augment del preu de l’energia
  • CA

Renfe ha obtingut pèrdues de més de 350 milions d’euros en el tancament de 2021, segons ha avançat El País aquest dimarts. Tot i que l’empresa ferroviària no ha volgut confirmar les xifres aquesta devellada d’ingressos és a causa de l’augment del preu de l’energia que s’ha traduït en un sobrecost de 133 milions d’euros –un 80% més de l’estimat inicialment, segons havia informat Renfe. Aquestes noves xifres empitjoren les previsions que tenia la companyia per enguany. De fet, Renfe tenia previst, un resultat negatiu abans d’impostos de 142 milions d’euros i la xifra ha acabat multiplicant-se. Per altra banda, el nombre de passatgers es manté per sota els nivells previs a l’esclat de la pandèmia i també per sota les previsions de principis d’any.

Segons les dades que sí que ha volgut facilitar la companyia, el total de passatgers de Renfe han estat 323 milions, un 21,6% més en termes interanuals, però lluny dels 510 registrats l’any 2019. Aquestes xifres simplifacades han afirmat que la crisi de la Covid encara té molta vigència en el transport. Tot i això, esl serveis públics de la companyia -Rodalies, Regionals i Avant- han tingut més passatgers que l’any passat, un creixement de la demanda de gairebé el 20%. Pel que fa als serveis comercials –Ave, Avlo, Alvia, Euromed i Intercity- han incrementat un 58,6%.

Referent al transport de mercaderies, Renfe ha transportat fins a 15,3 tones el 2021, un 7,4% més que l’any passat. D’aquesta manera, la demanda ha augmentat després de la pandèmia i la recuperació parcial de la producció han aconseguit que l’empresa pogués tornar a obtenir xifres similars a les del 2019. Amb tot, Renfe preveu ingressar 3.000 milions d’euros per la venda de bitllets i transport de mercaderies, el que suposaria una millora de 400 milions d’euros respecte al 2020. En la partida de costos, la companyia ha pogut estalviar fins a 66 milions d’euros, segons han indicat. Aquestes xifres equivalen a la reducció que ha fet Renfe de la despesa en publicitat, consultories, informàtica i comunicacions.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Ricard a febrer 01, 2022 | 19:23
    Ricard febrer 01, 2022 | 19:23
    La xarxa d'alta velocitat estatal, per ruïnosa, és una immensa malversació de fons públics. Què esperen els tribunalets castellanistes a actuar d'ofici?

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa