Missing 'path' query parameter

Naturgy llança el projecte Géminis, la divisió de la companyia en dos, mantenint els mateixos accionistes i directors, però operant de manera independent. El Consell d’Administració de la companyia energètica ha aprovat aquest dijous per unanimitat la proposta del Comitè de Direcció la divisió de l’empresa. Segons ha explicat la mateixa companyia, el projecte busca “potenciar el paper de Naturgy en la transició energètica i accelerar així el seu Pla Estratègic”. En aquest sentit, una de les companyies se centrarà en la part més de transport i l’altra en la comercial. Així mateix, el Consell d’Administració ha aprovat aquest dijous la convocatòria de la Junta General Ordinària pel pròxim dia 15 de març, així com l’adaptació de la seva composició a la nova estructura accionarial.

Els dos grups energètics que crearà la iniciativa estaran cotitzats i els perfils de negoci seran completament diferents, tal com ha avançat Naturgy. Tot i això, l’accionariat d’ambdues companyies serà el mateix que l’actual i, per tant, les dues el col·locarien entre les vint primeres companyies de l’Ibex-35. Seguint aquesta mateixa línia, el president de Naturgy, Francisco Reynés ha recordat que “són dos projectes industrials sòlids i de llarg termini, que permeten augmentar el compromís i la visibilitat amb tots els accionistes majoritaris”.

Pel que fa als camps específics als quals es dedicaran ambdues companyies, són la comercialització i el transport, sempre relacionats amb la transició energètica i sostenible. Per una banda hi haurà una empresa que aglutinarà tots els negocis liberalitzats i per tant la generació d’energia sostenible, el desenvolupament de noves renovables, tota la part de comercialització de l’energia i els serveis associats.

D’altra banda, la segona companyia s’encarrergarà dels negocis dedicats a les infraestructures de distribució, és a dir, els transports. En aquest sentit, la companyia es basarà en el transport de l’energia i la seva distribució, el que ja anomenen “un pilar essencial per a la transició energètica”.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Delfí Artós a febrer 10, 2022 | 18:56
    Delfí Artós febrer 10, 2022 | 18:56
    Déjà-vu. Tot això des d'Espanya ho fan per a escapolir-se de l'escomesa de les normes de la Unió Europea. El mateix, procediment i argument pel qual a l'estat espanyol hi ha Aena (gestora estatal d'aeroports) i des de fa uns temps també Enaire (empresa pública encarregada de tota la navegació civil aèria) ; o Renfe (empresa operadora estatal del transport per via fèrria) i Adif (Administrador estatal d'infraestructures ferroviàries espanyoles)... És a dir canviar i fer veure a la galeria, per a no canviar res, fer i poder seguir com sempre han fet. A Madrid son uns cracks en fer creure i veure que ens que son realment i operen com a quasi monopolis -públics o privats- no ho son.
    • Icona del comentari de: Marc Jimenez a febrer 10, 2022 | 19:33
      Marc Jimenez febrer 10, 2022 | 19:33
      Argumenta o propones una solucion factible.
  2. Icona del comentari de: Faltan comentaris... a febrer 11, 2022 | 08:20
    Faltan comentaris... febrer 11, 2022 | 08:20
    Cot, problemes amb la llibertat d'expressió? Què li van donar el master en ètica periodística a la URJC com Cifuentes?

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter