Divendres amb pics d’audiència de dos espais de ficció a TV3. Les dades de l’emissió en el lineal de la cadena –a banda, hi ha el consum a la carta a la plataforma 3cat–, a part de confirmar l’habitual lideratge de la televisió pública catalana, mostren que tant el capítol d’ahir de la sèrie Com si fos ahir com La gran pel·lícula dels divendres, que emetia el film francès Tenor, ho van petar, amb dades de rècord.

Com si fos ahir està tenint un gran èxit de públic en l’arrencada de la vuitena temporada d’aquesta ficció de producció pròpia. Les xifres indiquen que els espectadors de TV3 no es cansen de les peripècies de la colla d’exalumnes de l’institut Reina Sibil·la. Ja en la primera setmana es van veure rècords, com ara el 22,2% de quota de pantalla del dimecres 4 de setembre. Era una dada impressionant, però el Comsi –com en diuen els fans– sembla que no té sostre i aquest divendres s’ha tornat a superar, amb un 23,5% de share i 293.000 espectadors acumulats. Mentrestant, les seves competidores estatals no passaven del 9,3 de Sueños de libertad d’Antena 3. La resta de cadenes totes van quedar ahir a la tarda encara a més distància de TV3, com per exemple el 7,9 d’El diario de Jorge a Telecinco.
Èxit de ‘La gran pel·lícula’ en el seu comiat temporal per cedir el lloc a ‘Zènit’
Però si Com si fos ahir és tot un fenomen, no ho és menys el comportament de l’audiència amb La gran pel·lícula dels divendres. És una fórmula castigada per contínues interrupcions, ja que cada any ha de cedir la franja a Eufòria durant la primavera i, aquesta temporada, a més, serà desallotjada pel nou concurs musical de TV3, Zènit, que s’estrena la setmana que ve. Malgrat això, els films emesos en aquest espai sempre aconsegueixen molt seguiment.
Aquest divendres ha tingut un especial èxit, com a regal de comiat, amb un 18,4% de quota de pantalla (252.000 espectadors acumulats) per a la pel·lícula francesa Tenor, una història de superació que explica com un repartidor de sushi de París que volia ser cantant de rap entra en el món de l’òpera. Per sota seu, la gran aposta d’Antena 3, el talent show La voz, es va quedar en un 14,7. I no cal dir que la resta de cadenes van fer xifres pitjors. Tot indica, per tant, que els responsables de triar els títols per a La gran pel·lícula tenen la fórmula de la Coca-cola, ja que han de fer equilibris entre la qualitat del producte i el ganxo comercial dels films, que a més a més han de ser adequats per al públic familiar dels divendres a la nit: han de poder satisfer els adults, però també han de ser adequats per a adolescents i preadolescents. El repte dels divendres passa ara a Zènit que, per cert, haurà de competir amb La voz. Seguirem informant.