Comença el compte enrere per l’inici d’una nova setmana, una mica especial perquè només hi haurà quatre entregues de la sèrie líder de TV3. Com si fos ahir torna amb una fornada de capítols d’alta tensió que recuperen les trames més destacades dels darrers dies i noves situacions que prometen sorprendre els fidels espectadors. Aquestes són les pistes sense espòilers per a una setmana d’alta tensió plena de discussions, trobades inesperades, confessions i molta passió entre els personatges.
Problemes pel seductor
Des que l’Eugeni (Oriol Vila) va posar un peu a la Barnateca, s’ha convertit en un dels personatges estrella del final d’aquesta vuitena temporada. Un home que amb la seva mirada profunda i un parell de paraules ensucrades ha estat capaç de seduir diverses dones del Comsi. Malgrat que al final va haver de triar-ne una després de setmanes en què la seva llista de conquestes estava en auge, la seva gestió de les relacions serioses és força nefasta. Els espectadors tenien molt clar que aquesta màscara de xicot responsable i implicat no podia ser eterna.

En el capítol de final de setmana, la Cristina (Carlota Olcina) va viure la primera topada amb el seductor, que li havia amagat l’acte de presentació del menú de l’hotel i ella, tan hàbil com sempre, va optar per la venjança com a consol. En els pròxims episodis, aquesta tensió entre tots dos encara estarà ben present, tot i que intentaran buscar solucions ben passionals per desfer-se d’aquesta ràbia.

La Barnateca i l’hotel, dos fronts oberts
La Barnateca és el local de moda per la colla del Reina Sibil·la. Tot i que les trobades més habituals les fan al bar Flora, el negoci de la Gemma (Àurea Márquez) i la Cristina ha aconseguit cert renom. La seva xef, la Itziar (Mar Ulldemolins) és la gran protagonista d’aquests espais. Els seus somnis grandiloqüents per ser la millor cuinera de la ciutat l’han portat a fer mans i mànigues per poder treballar entre setmana fent el càtering i omplir l’hotel els caps de setmana de gom a gom amb el seu menú exquisit. En els anteriors capítols s’ha adonat que no pot arribar a fer-ho tot i, en lloc de demanar ajuda, ha optat per consumir drogues. Una substància que l’ajuda a mantenir-se desperta durant hores, però que ha afectat directament el seu caràcter. En el primer capítol de la setmana, coincidint amb la revetlla de Sant Joan, la Itziar ha de preparar el menú especial de l’hotel, però l’ús d’aquestes drogues tindran uns resultats nefastos.

La festa de la revetlla de Sant Joan
No tot ha de ser patiment i dramatisme, perquè en aquesta setmana atípica també hi haurà espai per poder celebrar una bona festa. El dia 23 de juny és la revetlla de Sant Joan i la colla ha decidit organitzar una festa a la Barnateca. Tot i que l’endemà no hi haurà episodi perquè és un dia festiu -cal pair la ressaca d’aquests personatges-, la seva trobada portarà més d’una sorpresa. D’una banda, la segona oportunitat del Toni (David Vert) i la Gemma arribarà a les oïdes de tots els amics, disposats a fer una porra per veure si tornaran a ser parella o no. A més a més, és possible que dos amics joves es reconciliïn després d’un accident gairebé mortal.

Comença la carrera per la direcció de l’institut
El capítol del passat dijous va obrir la porta a una candidatura inesperada a l’institut. El Quique (Biel Duran) ha decidit presentar-se a les eleccions del centre, ara que l’Adela s’ha donat de baixa, i així poder lluitar contra el Bolaños (Dafnis Balduf). Una resposta que els espectadors feia dies que esperaven, però que també vaticina tota mena de problemes. Aquest professor egòlatra és capaç de fer qualsevol cosa per vèncer i el Quique haurà de preparar-se si vol evitar patir la seva venjança. Aquesta setmana, la Noe (Elena Gadel) descobrirà una informació crucial que pot ajudar el seu amic a guanyar les eleccions.

Relacions tòxiques i un maltractador que buscarà respostes
Després de la pausa per la revetlla, les situacions complicades encara continuaran a la sèrie diària de TV3. La relació tòxica de la Patri (Lua Amat) i el Bernat estarà ben present, tot i que ella ha començat a obrir els ulls després de diversos tocs d’atenció. La Gemma haurà d’admetre que l’Andreu (Marc Cartes) tenia raó sobre aquest noi narcisista, però ara és la Patri qui haurà d’intentar sortir d’aquesta xarxa. Els seus amics tindran un paper clau en aquesta trama, que posarà contra les cordes el preu de l’amistat quan hi ha amor i toxicitat pel mig.

D’altra banda, els problemes de la Marta (Sílvia Bel) amb l’Esteve augmentaran de nivell. La seva mentida i les trobades secretes amb el pare del Joel (Gerard Navarro) han provocat algun ensurt i amenaces telefòniques. El Salva (Ernest Villegas) va descobrir el que havia estat fent la seva xicota per culpa d’una trucada de telèfon inesperada. El que no sap encara és que l’Esteve no s’aturarà. Tot i que la Marta tallarà tota mena de connexió amb ell, aquest maltractador l’interceptarà de nou. Podrà sortir il·lesa d’aquesta situació? Què vol realment aquest personatge?

Aquestes són algunes de les pistes que els guionistes de Com si fos ahir han compartit per anar preparant els espectadors davant una setmana d’alta tensió.