Cop sobre la taula del Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC) per la difusió i promoció de llibres per Sant Jordi. El CAC es dirigeix a la direcció de Televisió de Catalunya per demanar quins criteris apliquen en els mitjans de la cadena a l’hora de fer difusió de les obres literàries, sobretot ara que s’acosta Sant Jordi i les campanyes són tan constants. En un comunicat emès per l’ens regulador aquest dijous 27 de març, anuncien que han escrit a la direcció de TV3 per instar-la a definir quins són els criteris que fan servir després de les queixes que s’han generat “sobre la promoció d’autors que tenen relació professional amb la cadena”.
En el document, el CAC recorda que no és el primer cop que demanen a Televisió de Catalunya quins criteris apliquen en relació amb “la presencia en la programació d’escriptors i escriptores relacionats amb aquests mitjans”. Aquesta petició, que ja es va emetre el passat 4 de juliol, responia a “les queixes que el CAC havia rebut a través del Servei d’Atenció als Usuaris”.
L’informe elaborat pel Consell de l’Audiovisual de Catalunya va concloure que “el 22% de les autores i autors als quals s’havia donat veu en els programes de TV3 durant la diada de Sant Jordi de 2024 tenien una relació professional recent amb els mitjans de la CCMA”. I diuen que “un era conductor de teleinformatius diaris que apareixia amb veu en quatre ocasions”. La resolució del CAC va concloure que, “malgrat que la pràctica no vulnerava cap normativa, els instaven a reflexionar sobre els criteris que es fan servir”.
Les queixes dels usuaris a través de les xarxes socials
Els últims dies alguns usuaris han fet pales el seu “malestar” per la promoció del nou llibre del periodista Toni Cruanyes, La dona del segle, en un espai del telenotícies. A més a més, també va protagonitzar una entrevista en el 324 per parlar de la seva nova publicació.

Fer un publireportatge d’un llibre d’un editor i conductor del TN d’una televisió PÚBLICA al mateix TN és directament corrupció. pic.twitter.com/F49MeI4VF6
— Teresa Rosell (@Teresa_Rosell) March 19, 2025
Praxi habitual de TV3 i Catalunya Ràdio (@som3cat) al llindar de Sant Jordi:
— Víctor Alexandre (@valex_cat) March 20, 2025
Ahir al TN-Migdia de TV3 promoció del llibre de @Toni_Cruanyes (2 minuts i 10 segons). És malversació de fons públics publicitar productes privats dels treballadors de les emissores públiques.
Sembla que en @Toni_Cruanyes no en tenia prou, sortint 1 minut i mig al Telenotícies de @som3cat.
— 📖 Xavier Serrahima ☆彡 (@XavierSerrahima) March 21, 2025
També l’havien de convidar al @324cat
Competència deslleial? Abús de poder?
No, home no!
És que ell sí que sap escriure bé; els altres, els no #mediàtics, només ho intentem #cruanyes pic.twitter.com/LRZUyIm98j
Aquests usuaris han manifestat la seva opinió, queixant-se d’una “malversació de fons públics per publicitar fons privats” i es qüestionen si es tracta de “nepotisme o conflicte d’interessos”. Fonts de la corporació declaren a El Món que “totes les informacions es fan seguint criteris periodístics”.