Missing 'path' query parameter

Aquest matí ha engegat el nou 3CatInfo a la ràdio, el paraigua sota el que passarà a entrar el 324 i el Catalunya Informació. La nova marca informativa de la cadena pública farà desaparèixer la cadena i l’emissora tal com les coneixíem, una reforma que no acaba de fer el pes a alguns dels seus treballadors. El Consell Professional de Catalunya Ràdio ha emès un comunicat en el qual es pronuncien sobre aquesta reforma amb molta contundència. De fet, el títol ho diu tot: “Crònica d’una mort anunciada”.

Aquest capítol no creuen que sigui una simple rentada d’imatge, sinó que suposa “tot un punt i a part” que reconeixen que és “necessari” per donar resposta als nous hàbits de consum, ja que moltes d’aquestes novetats “serviran per guanyar en qualitat, innovació, presència i prestigi”. Tenen dubtes “raonables”, però, sobre si els continguts generats des de la ràdio estaran posicions “com es mereixen” en cada finestra. 

La redacció de Catalunya Ràdio s’hauria sentit exclosa del disseny del 3CatInfo

La transformació va començar amb un procés participatiu que va engrescar el 75% de la redacció. El problema? Que la “il·lusió inicial” s’ha transformat en “preocupació” i tristesa” a mesura que avançaven les etapes: “La redacció s’ha sentit exclosa del disseny del projecte”. Avui es consuma la darrera etapa, la que veuen “més trista” perquè dissocien els Serveis Informatius de la marca Catalunya Ràdio.

“El Departament de Màrqueting, per encàrrec del Consell de Govern, ha imposat el nom de 3CatInfo, filla d’una marca, 3Cat, a la qual ja ens vam oposar quan va néixer fa uns dos anys”, escriuen. Consideren que és un nom “desconegut, lleig, sense cap gràcia ni força” perquè no el veuen “fàcil, ni seriós ni genera estimació”. Aquest és un canvi “no volgut, ni consultat, ni debatut, ni explicat i gairebé d’amagat”, etziben.

Carme Clèries serà la conductora del 3catinfo - TV3
Carme Clèries serà la conductora del 3catinfo | TV3

“Encara esperem que se’ns convoqui a les noves reunions, que ens van prometre, per donar resposta a les preguntes que vam fer”, afegeixen en aquest escrit. I és que veuen molts problemes en aquest canvi d’imatge. Per exemple? Que la gent amb qui contactin per a una entrevista “no sabran a quin mitjà han d’atendre”. Després, les imatges de la tele mostraran dos micros idèntics i això pot generar “dubtes” en els espectadors sobre “la duplicitat de recursos”. Com diferenciaran tele i ràdio si ara tot s’engloba sota la marca de 3CatInfo? “La persona que faci declaracions no sabrà si la pregunta li fa el periodista de la ràdio o de la tele”.

El problema de base creuen que és greu, i és que “ningú no ha donat la cara” per argumentar quin benefici aportarà perdre la marca de Catalunya Ràdio. De fet, creuen que aquesta gran reforma dels informatius ha pecat “per la falta d’explicacions”. Això sí, han guanyat una batalla important; que podran continuar firmant les cròniques com sempre i aquesta és una fórmula que els fa diferents i reconeixibles per l’audiència. En tot cas, el pas d’avui el veuen com “un error greu” i volen deixar-hi constància en un dia “que hauria de ser d’orgull”.

Més notícies
Notícia: “Cor trencat”: així viuen l’inici de curs els locutors de Catalunya Ràdio
Comparteix
Elisenda Carod, Marta Montaner, Manel Alías... tots ells trobaran a faltar els fills el primer dia d'escola
Notícia: Així serà ‘La tarda de Catalunya Ràdio’ amb Francesc Garriga
Comparteix
Catalunya Ràdio promociona l'arribada del nou presentador amb un espot hilarant
Notícia: Aquestes són les veus per a la temporada d’estiu a Catalunya Ràdio
Comparteix
3Cat ha compartit els canvis en els programes estrella per als mesos d'estiu
Notícia: El CAC multa la CCMA per excés de publicitat a Catalunya Ràdio
Comparteix
La sanció puja a 48.004 euros per superar el límit de publicitat en quatre franges horàries de màxima audiència

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter