Aquest matí ha engegat el nou 3CatInfo a la ràdio, el paraigua sota el que passarà a entrar el 324 i el Catalunya Informació. La nova marca informativa de la cadena pública farà desaparèixer la cadena i l’emissora tal com les coneixíem, una reforma que no acaba de fer el pes a alguns dels seus treballadors. El Consell Professional de Catalunya Ràdio ha emès un comunicat en el qual es pronuncien sobre aquesta reforma amb molta contundència. De fet, el títol ho diu tot: “Crònica d’una mort anunciada”.
Aquest capítol no creuen que sigui una simple rentada d’imatge, sinó que suposa “tot un punt i a part” que reconeixen que és “necessari” per donar resposta als nous hàbits de consum, ja que moltes d’aquestes novetats “serviran per guanyar en qualitat, innovació, presència i prestigi”. Tenen dubtes “raonables”, però, sobre si els continguts generats des de la ràdio estaran posicions “com es mereixen” en cada finestra.
Sobre la reforma d’informatius que avui s’estrena👇 pic.twitter.com/HuDaR45yEu
— Consell Prof. CR (@ConsellProfCR) September 17, 2025
La redacció de Catalunya Ràdio s’hauria sentit exclosa del disseny del 3CatInfo
La transformació va començar amb un procés participatiu que va engrescar el 75% de la redacció. El problema? Que la “il·lusió inicial” s’ha transformat en “preocupació” i tristesa” a mesura que avançaven les etapes: “La redacció s’ha sentit exclosa del disseny del projecte”. Avui es consuma la darrera etapa, la que veuen “més trista” perquè dissocien els Serveis Informatius de la marca Catalunya Ràdio.
“El Departament de Màrqueting, per encàrrec del Consell de Govern, ha imposat el nom de 3CatInfo, filla d’una marca, 3Cat, a la qual ja ens vam oposar quan va néixer fa uns dos anys”, escriuen. Consideren que és un nom “desconegut, lleig, sense cap gràcia ni força” perquè no el veuen “fàcil, ni seriós ni genera estimació”. Aquest és un canvi “no volgut, ni consultat, ni debatut, ni explicat i gairebé d’amagat”, etziben.

“Encara esperem que se’ns convoqui a les noves reunions, que ens van prometre, per donar resposta a les preguntes que vam fer”, afegeixen en aquest escrit. I és que veuen molts problemes en aquest canvi d’imatge. Per exemple? Que la gent amb qui contactin per a una entrevista “no sabran a quin mitjà han d’atendre”. Després, les imatges de la tele mostraran dos micros idèntics i això pot generar “dubtes” en els espectadors sobre “la duplicitat de recursos”. Com diferenciaran tele i ràdio si ara tot s’engloba sota la marca de 3CatInfo? “La persona que faci declaracions no sabrà si la pregunta li fa el periodista de la ràdio o de la tele”.
El problema de base creuen que és greu, i és que “ningú no ha donat la cara” per argumentar quin benefici aportarà perdre la marca de Catalunya Ràdio. De fet, creuen que aquesta gran reforma dels informatius ha pecat “per la falta d’explicacions”. Això sí, han guanyat una batalla important; que podran continuar firmant les cròniques com sempre i aquesta és una fórmula que els fa diferents i reconeixibles per l’audiència. En tot cas, el pas d’avui el veuen com “un error greu” i volen deixar-hi constància en un dia “que hauria de ser d’orgull”.