Missing 'path' query parameter

Les dues persones trobades mortes a Coscó, al nucli d’Oliola (Noguera), a prop d’Agramunt (Urgell), en el marc de l’incendi ja estabilitzat de Torrefeta i Florejacs (Segarra) serien dos pagesos de la zona. L’alcalde de Guissona (Segarra), Jaume Ars, ha explicat que les dues víctimes serien víctimes de Renant, pertanyents al nucli d’Oliola, on l’incendi ha afectat diverses finques. L’alcalde ha explicat els morts són el propietari d’una explotació agrícola i un dels treballadors.

Segons les primeres informacions, el propietari hauria intentat rescatar el treballador, que estava il·localitzable. Després de buscar-lo molta estona, l’home el va trobar a l’explotació agrària. El treballador s’havia vist afectat pel fum i finalment tots dos va acabar morint. Els Bombers els van trobar junts al costat d’un cotxe durant les tasques d’extinció dins del perímetre a prop del nucli de Coscó. Els Mossos d’Esquadra han obert una investigació per esclarir les causes de la mort.

Panoràmica de l’incendi a Torrefeta i Florejacs (Segarra) / Agents Rurals

Un foc mai vist a Catalunya

La consellera d’Interior, Núria Parlon, va confirmar aquest dimarts al vespre la “notícia més trista” durant la compareixença per anunciar l’estabilització del foc. Es tracta d’un foc “molt complicat, molt difícil” i “inèdit” a Catalunya, ja que ha provocat una columna de fum i cendres de 19 quilòmetres mai vista al país. Els Bombers asseguren que és un incendi de sisena generació durant el qual les flames s’han arribat a propagar a una velocitat punta de 28 km/h, una de les més altes registrades mai a Europa en un foc. Els vents que s’han generat al voltant de l’incendi van assolir els 120 km/h i el pirocúmul creat per l’elevada energia de les flames, combinada amb les condicions atmosfèriques, va ascendir fins als 14.000 metres.

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter