Nous detalls sobre el cas de l’autocar accidentat en una carretera secundària de l’Alta Cerdanya. Segons ha avançat El Periódico, el vehicle llogat per l’empresa Chavi Tours, que està en concurs de creditors des del juliol i que utilitzar un bus a la companyia Hispa Travi, tenia la ITV caducada des del 2023. Aquest tipus de vehicles han de passar obligatòriament la revisió cada sis mesos, de manera que almenys feia un any que tenia el permís fora de regla. Cal recordar que l’autocar va acabar estavellat contra un dels laterals de la via per on circulava, a l’altura del municipi de Porté, després de quedar-se sense frens. Dels 47 passatgers, dos van morir i una trentena van resultar ferits.
Aquest dimarts també es feia públic que, més enllà de les irregularitats amb la subcontractació d’una empresa liquidada que “no té llicència de garatge d’autocars des de fa anys” -segons va confirmar aquest dilluns David Quirós, alcalde de l’Hospitalet de Llobregat, el municipi on estava ubicada la companyia i d’on són molts dels passatgers-, els promotors del viatge no havien contractat assegurança per al viatge, una pràctica que no era el primer cop que feien.
Expedient obert per part del Govern
Per altra banda, avui també s’ha pronunciat al respecte la portaveu de l’executiu català, Sílvia Paneque, que en una roda de premsa posterior al Consell Executiu celebrat aquest dimarts al matí ha anunciat l’obertura d’un expedient per investigar tant els promotors de la iniciativa com l’empresa que va prestar el servei. L’executiu encapçalat per Salvador Illa, però, preveu anar més enllà i ja ha avançat que estan estudiant les possibilitats de “personar-se com a Generalitat” en el procediment judicial que s’obri arran de l’accident, sobretot ara que s’ha confirmat que el vehicle tenia la ITV caducada i que l’empres que el va llogar probablement tampoc tenia llicència.



