Un aiguat descomunal ha inundat diversos carrers de Platja d’Aro (Baix Empordà) aquest dilluns a la tarda i ha obligat a tallar alguns dels carrers principals municipi després que, segons informa el Servei Meteorològic de Catalunya, s’ha superat el llindar d’intensitat forta per pluja després d’acumular 25,3 mm en mitja hora, tot i que més de la meitat (18,6 mm) han caigut en només deu minuts.

La Policia Local s’ha vist obligada a prohibir la circulació de vehicles per alguns trams de l’avinguda de S’Agaró, que han quedat completament negats per la quantitat d’aigua que ha deixat la tempesta. Per la seva banda, el Servei Català de Trànsit ha informat que s’ha tallat la sortida 314 de la C-31 que va al municipi per inundacions.

Precipitacions concentrades en poca estona

Les precipitacions han descarregat concentrades en poca estona i en menys d’una hora s’han acumulat més de 60 litres per metre quadrat. O, cosa que és el mateix, un litre per metre quadrat per minut. Els Bombers de la Generalitat han rebut una trentena d’avisos per inundacions al Baix Empordà, a la zona de Castell-Platja d’Aro i Sant Feliu de Guíxols entre les 16 h i 19 h. La majoria de trucades són per baixos inundats o incidències causades per l’acumulació d’aigua a la via pública. I és que el fort aiguat ha deixat imatges impactants com aquesta enregistrada per Méteo Palamós, que ha capturat el moment més fort de la tempesta.

A més, molts usuaris les han compartit a les xarxes socials amb cotxes atrapats per la tromba d’aigua que ha caigut en poc temps i que han qualificat de “descomunal”. L’aiguat ha deixat carrers negats i problemes de circulació al municipi:

L’espectacular cortina d’aigua ha dificultat molt la visibilitat dels conductors:

La pluja també ha descarregat amb força a Sant Antoni de Calonge i a Sant Feliu de Guíxols, on s’han superat els 50 litres per metre quadrat en pocs minuts.

Més notícies
Notícia: Junqueras anima encara més el Vietnam republicà
Comparteix
El debat intern entre els republicans creix arran de la contundència de les paraules de l'expresident del partit
Notícia: El PP tornarà als carrers per respondre al “cupó català”
Comparteix
Després de mesos de concentracions contra l'amnistia, els barons del PP reclamen "rebel·lar-se" amb noves mobilitzacions contra el nou finançament
Notícia: Albert Om presentarà ‘La Marató’ de 3Cat sobre les malalties respiratòries
Comparteix
Serà ell qui estigui al capdavant de l'emissió de la 33a edició del programa solidari
Notícia: Junts aguanta el pols al PSOE i reclama gestos per aprovar el sostre de dèficit
Comparteix
La represa de les converses a Suïssa no ha servit per acostar postures | Turull avisa al PSOE que la responsabilitat d'aprovar pressupostos és del govern

Comparteix

Icona de pantalla completa