Missing 'path' query parameter

Una veïna de Benetússer i funcionària del govern del País Valencià ha descarregat tota la indignació que sent cap a la classe política per la gestió de la DANA. Toñi ha perdut el seu marit i la seva filla, de tan sols 24 anys, i ha assenyalat directament a una consellera de l’executiu de Carlos Mazón: la consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Nuria Montes, que ja va ser el centre de la polèmica quan el cap de setmana va ordenar als familiars de les víctimes que es quedessin a casa seva amb un to més autoritari que empàtic. El to va ser tan desafortunat, i va crear tant de rebombori a les xarxes socials, que hores després va difondre un vídeo demanant disculpes. Ara, torna a estar al centre de la polèmica per què la funcionària, que és companya directa de la consellera, ha denunciat la fredor de Montes, que ha trigat una setmana a comunicar-se amb ella i preguntar-li com està.

La funcionària, que juntament amb el seu marit treballava al gabinet tècnic de la consellera de Mazón, no s’ha mossegat la llengua i ha lamentat que la consellera hagi trigat una setmana a posar-se en contacte amb ella per conèixer la seva situació i la de la seva família. Així mateix, ha relatat que va haver de tornar caminant des del tanatori de Riba-roja després d’incinerar el seu marit i la seva filla, i que quan va traslladar aquesta situació a Montes, aquesta li va replicar que si l’hagués avisat li hauria “posat un cotxe oficial”. “Això és al que estan acostumats. I per això utilitzen els diners. ¿Com no estarà el poble valencià enfadat quan només saben donar-se les culpes els uns als altres?”, ha dit en una intervenció a Telecinco.

Sobre la situació viscuda fa una setmana, Toñi ha estat molt clara en una altra intervenció a Antena 3: “Aquí no va ploure, va ser un tsunami. No van donar cap avís. Això és una vergonya perquè ho sabien per endavant. El president de la Generalitat (Carlos Mazón) va dir que no passava res, cosa que ha esborrat de les xarxes, però jo ho vaig veure”. Però no només li ha tocat el rebre a Mazón i Montes, i ha mostrat la seva indignació amb la gestió de la catàstrofe que estan fent diferents estaments de la classe política: “Em sembla indignant que s’hagin obert diligències judicials per buscar la gent que va insultar i va tirar fang als reis. Quan han obert diligències per depurar les responsabilitats dels polítics ineptes?”

L’avís de Toñi: “Els perseguiré penalment”

“Els perseguiré penalment per depurar responsabilitats perquè no em queda res”, ha assegurat la funcionària, que ha demanat assessorament jurídic, i ha advertit que “arribarà fins al final”. Després d’això, Toñi ha demanat la dimissió dels polítics responsables que s’estan passant la culpa “els uns als altres” i són “uns ineptes”. “Si us plau, sigueu honestos, responsables. Jo dimitiria. El poble no creu en vosaltres, ser honestos, us ha vingut gran tot això i ho sabeu (…) M’ofusca sentir Feijóo dient que si la culpa la té un o altre, aquí no hi ha colors. Polítics de merda”. Finalment, la funcionària ha reclamat la creació d’una associació de víctimes i ha demanat al poble del País Valencià que es mantingui unit: “Tos a una i a ajudar”.

La denúncia de Compromís i la resposta de la conselleria

Compromís ha difós un comunicat que està enviant el gabinet de Montes a mitjans i periodistes, on s’exposa que els fets es van notificar a la consellera aquest mateix dilluns i el dimarts ja li va trucar, i subratlla que abans d’això “mai havia parlat amb ella” i assegura que no li va oferir cap cotxe oficial. Així mateix, el comunicat assenyala a Compromís, una formació que ha compartit el comunicat de la consellera a les xarxes: “Deixa de menysprear a les víctimes i dimiteix”.

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter