El departament de Territori planteja que tota la xarxa de transport públic de Catalunya funcioni amb la T-Mobilitat l’any 2026. Segons la consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica Sílvia Paneque, es treballa perquè tota la xarxa estigui integrada d’aquí a dos anys.
Actualment, la T-Mobilitat ja funciona a l’àrea de Barcelona, i l’objectiu és que la integració arribi a les comarques de Girona i a les Terres de l’Ebre el 2025, mentre que al territori restant la idea és que aquesta gestió del transport metropolità s’impulsi un any després. Paneque ho ha explicat en l’obertura del Consell Català de la Mobilitat, a la seu del departament de Territori, en el qual han participat administracions, organitzacions, sindicats, associacions, entitats i sectors socials vinculats a la mobilitat.
Preus més competitius
En opinió de Paneque, la integració “contribuirà a utilitzar el transport públic a un preu competitiu” i aportarà equitat i progrés a Catalunya, alhora que ha assegurat que les millores que s’han de fer en el sistema de transport català han de fer-lo tan atractiu com perquè sigui utilitzat per la gran majoria, en les seves paraules.

Desencallar el perllongament de l’L2
Unes hores abans d’explicar com s’aplicarà la T-Mobilitat a la resta del territori català, la consellera s’havia reunit amb l’alcalde de Barcelona Jaume Collboni. De la trobada entre les dues administracions, n’ha sortit la intenció de desencallar la perllongació de la línia L2 del metro de Barcelona, des del Paral·lel fins al Parc Logístic de la Zona Franca. Es tracta d’un projecte del qual se’n va començar a parlar durant els anys olímpics. Segons Collboni, el creixement demogràfic que viu la Marina del Prat Vermell i el nou projecte de la Fira a Montjuïc, entre altres, “justifiquen” la infraestructura, que suposaria una inversió d’uns 1.000 milions d’euros.
A mitjans de desembre, l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM), un organisme interadministratiu que presideix la Generalitat, i del qual formen part l’Ajuntament de Barcelona i l’Àrea Metropolitana de Barcelona, donarà a conèixer les tarifes del sistema tarifari integrat de l’àrea de Barcelona i que podrien suposar que els preus de títols de transport com la T-Usual i la T-Jove es doblin perquè les bonificacions del 50% que s’apliquen des de setembre del 2022 podrien desaparèixer.