El Consell d’Administració de Renfe ha decidit aquest dilluns seguir els passos de TMB i prohibirà l’accés de patinets elèctrics a tots els trens de passatgers de Rodalies, Regionals, Alta Velocitat i Llarga Distància (AVE, Avlo, Alvia, Avant, Euromed i Intercity) a partir del dimarts 12 de desembre. De la mateixa manera que la xarxa de transports de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) va prohibir-ne l’ús pel risc que s’incendiés el motor del vehicle, la companyia ferroviària ha decidit prendre aquesta mateixa decisió per la “situació de perill generada davant d’incendis de bateries” registrats en alguns transports públics, successos causats, afirma la mateixa font, i entre altres raons, per manipulació de la bateria, desperfectes per cops, pas del temps o utilització de carregadors diferents. La decisió l’ha pres aquest dilluns el Consell d’Administració de Renfe, però encara ha de passar per les mans del Consell d’Administració de Renfe Viatgers.
Així doncs, a partir de l’argument dels criteris “de salut pública i de seguretat dels viatgers”, la companyia ferroviària prohibirà definitivament l’accés dels patinets elèctrics a l’interior dels trens. Aquesta decisió ha arribat aquest dilluns, però ja ve meditada des de fa temps. Renfe recorda que el 2021 Sevilla va ser la primera ciutat a impedir que els viatgers entressin al Metro amb patinets elèctrics en hora punta els dies feiners.

Avisos a les estacions i als vagons
De la mateixa manera que ja es pot veure a les diferents estacions de Ferrocarrils de la Generalitat, a partir del 12 de desembre Renfe podrà obligar un viatger a abandonar el tren si duu un objecte, equipatge o vehicle que atempti contra la seguretat i el bon funcionament de l’explotació del transport o contra la seguretat dels altres viatgers. A les estacions que encara siguin gestionades per la companyia espanyola, ja que no totes les estacions de Rodalies estan sota control de Renfe arran del traspàs integral signat entre ERC i PSOE, hi haurà diversos operadors informant de la població.