Primer dia del tall de l’R2 Sud de Rodalies entre Sitges (Garraf) i Gavà (Baix Llobregat) que interromprà la circulació a la línia fins al pròxim diumenge 28 de setembre per obres a l’estació de Castelldefels (Baix Llobregat). Les obres d’Adif han obligat Renfe a muntar un pla de transport alternatiu amb 55 autobusos que ofereixen 41.000 places per suplir l’afectació a l’R2 Sud i les línies de regionals. Hi ha un servei de bus directe i semidirecte entre Sitges i Gavà perquè els viatgers puguin continuar el seu trajecte. També hi ha busos des de Garraf, Platja de Castelldefels i Castelldefels. En el cas dels regionals s’ha organitzat un servei directe entre Cunit (Baix Penedès) i la Zona Universitària de Barcelona.
Tant Renfe com la Generalitat han valorat positivament l’arrencada del dispositiu per carretera. “A cada tall veiem coses millorables i som capaços d’afinar millor els dispositius”, ha destacat la directora general de Transports i Mobilitat, Susi López.
Les primeres hores del tall s’han viscut amb intensitat i fluïdesa a Gavà. Els autobusos, plens fins dalt, deixen els viatgers que venen de Sitges al carrer de Barcelona i han de travessar a correcuita el pas soterrat per arribar fins a l’estació i agafar el tren que els ha de portar a la capital catalana. La majoria dels usuaris ha valorat positivament el funcionament del servei alternatiu més enllà de la “incomoditat” i el temps perdut pel canvi de mode de transport. “La nova aventura ha començat força bé, però segur que la setmana es farà molt llarga”, ha apuntat l’Anna en declaracions recollides per l’Agència Catalana de Notícies (ACN), que havia d’arribar a Barcelona a les 7:40 i que a les 7:52 encara era a Gavà.

Queixes i resignació a Sitges
A Sitges, punt d’origen del servei de bus, els ànims estaven més caldejats i els viatgers han entomat les noves afectacions entre les queixes i la resignació. “No sortim d’un enrenou que entrem en un altre”, lamenta un passatger. Un formiguer de gent camina atrafegada per buscar el punt habilitat per Renfe per agafar els busos, situat a uns 400 metres de l’estació de Sitges. La principal crítica és que l’R2 Sud pateix sovint talls per obres i ara s’obliga els viatgers a baixar del tren per fer un tram per carretera i després tornar a agafar el tren a Gavà per reprendre el trajecte.
Les obres d’Adif a l’estació de Castelldefels reordenarà l’esquema de vies per facilitar la convivència entre les línies de Rodalies i els de mitjana i llarga distància que no s’aturen al municipi. La idea és que les vies 1 i 6 es reservin als trens que, amb parada o no, passen per l’estació, mentre que les vies 2 i 4 seran per als trens amb origen o destinació Castelldefels. La via 3 es reservarà a l’estacionament de maquinària de manteniment. També es construeix un nou pas inferior per travessar les andanes i millorar l’accessibilitat.