Missing 'path' query parameter

El president de Renfe, Álvaro Fernández Heredia, ha desmentit les declaracions que la consellera de Territori, Sílvia Paneque, va fer sobre Rodalies la passada setmana al Parlament. En concret, Fernández Heredia ha negat que el 24% de la flota del servei ferroviari català estigui “fora de servei“, com assegurava Paneque. “Això és fals per més que es repeteixi”, ha etzibat. En un fil al seu compte d’X, el directiu de la gestora espanyola ha detallat les dades de la reserva i el manteniment de combois a Catalunya. En concret, segons ha explicat, la ràtio d’unitats que es dediquen a “manteniment, neteja o reserva” va ser del 18% el 2024.

“En un dia laborable tipus -ha continuat el president de Renfe, es necessiten 181 combois a Rodalies i 54 a Regionals”; un total de 235 vehicles. Segons ell, la flota disponible al servei català és superior a les 270 unitats. “És superior al de la majoria de nuclis”, ha defensat al seu compte d’X. Tot i això, ha reconegut que el 18% entre reserva, manteniment i altres motius d’aturada és “una xifra alta”, atès que, en altres territoris, oscil·la entre el 5 i el 15%. A parer seu, a Catalunya conflueixen “diversos factors, com ara l’elevada edat mitjana de la flota de trens o que part important dels combois està en manteniment de segon nivell”. És a dir, la baixa taxa de renovació dels vehicles al servei català fa que necessitin més sovint tasques de manteniment integral, que els mantenen allunyat de les vies molt més temps. “El tren es desmunta per complet, i per això les estades a taller són més elevades”, concreta.

Més vandalisme a Catalunya

Una de les causes de l’elevada ràtio de trens aturats a Catalunya, assegura Fernández Heredia, és que “les incidències per vandalisme i grafitis” són més nombroses al principat que a altres territoris de l’Estat. Així, ha reconegut que “la no disponibilitat” de part de la flota catalana “està fent que no tots els trens puguin sortir en composició doble, provocant sobre ocupacions en hora punta”. Tot i això, nega que “es deixi de prestar servei per manca de trens útils”. No és aquest, com a mínim, el motiu del caos que afecta els usuaris de Rodalies dia sí, dia també. El mateix president reconeix que el servei “no és acceptable”. “És necessari que aquest nivell millori i molt, i en això estem”, raona.

Més notícies
Notícia: Nou matí d’incidències a l’R3 i l’R4 de Rodalies
Comparteix
Els trens poden quedar aturats o augmentar el temps de recorregut segons s'apropen a aquesta estació
Notícia: L’ANC ocupa l’estació de Sants per protestar contra el “caos de Rodalies”
Comparteix
El president de l'entitat, Lluís Llach, titlla la situació de Rodalies d'"escarni diari" per als milers d'usuaris catalans que fan servei el servei
Notícia: Interrompuda la circulació a l’R3 de Rodalies per falta de tensió
Comparteix
Una altra avaria a la mateixa línia ha provocat retards de 20 minuts a primera hora
Notícia: Guerra oberta entre sindicats i Rodalies per les acusacions de sabotatge
Comparteix
Les organitzacions minoritàries desmenteixen les paraules d'Antonio Carmona i les atribueixen al "nerviosisme" de l'operadora ferroviària

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter