El director de Rodalies, Antonio Carmona, ha mostrat la seva preocupació davant una possible pèrdua d’usuaris habitual un cop conclòs el tall del Camp de Tarragona a causa de les obres del túnel de Roda de Berà, unes obres emmarcades en les actuacions del corredor mediterrani. En una entrevista al programa bàsics de Betevé, Carmona reconeix que la previsió a la baixa de les afectacions en comparació amb les incidències reals registrades durant la primera setmana ha provocat una disminució del volum d’usuaris a les línies afectades.

Ens preocupa que quan acabin les obres no tornin al servei ferroviari“, assenyala del director de Rodalies, que demana disculpes als usuaris que s’han vist afectats, però que considera que les molèsties estan justificades tenint en compte que, un cop conclosos els treballs, el servei serà molt millor. En aquest sentit, les obres mantenen el calendari previst, de manera que s’hauria de recuperar el servei habitual en la zona del Camp de Tarragona de cara a principis de març.

Alcaldes i usuaris afectats uneixen forces per reclamar millores

Cal recordar que aquest mateix dilluns els alcaldes i els usuaris afectats unien forces per reclamar millores en el servei. Després d’una primera setmana de malestar pel funcionament del pla de transport alternatiu que ha activat l’operadora ferroviària -el qual es va posar en marxa el passat 1 d’octubre-, els batlles i els usuaris dels municipis afectats per les obres exigien a Carmona millorar el pla alternatiu. Entre les principals reclamacions, demanaven a l’operadora ferroviària incrementar el nombre d’autobusos que connecten el Camp de Tarragona amb Barcelona de manera directa en una trobada amb el director del servei i el subdelegat del govern espanyol a Tarragona, Santiago Castellà.

En aquesta línia, els alcaldes i els usuaris afectats també reclamaven “prioritzar” els trens de passatgers per sobre dels de mercaderies, que són un dels trens principals que es desplacen per l’entramat viari del Camp de Tarragona, ocasionant retards en les línies R13, R14, R15, R16, R17 –les línies regionals que connecten el territori tarragoní amb la resta del país– i l’R2 sud, de Rodalies: “No ens podem permetre retards com els viscuts l’última setmana”.

Comparteix

Icona de pantalla completa