Missing 'path' query parameter

La consellera de Territori, Sílvia Paneque, ha defensat aquest dijous des de Sant Vicenç de Calders el funcionament del pla de transport alternatiu per carretera que Renfe ha habilitat per pal·liar els efectes del tall per obres del túnel de Roda de Berà. La titular de la cartera assegura que el 80% d’usuaris habituals utilitzen el pla alternatiu: “En un dispositiu d’aquesta tipologia [una vuitantena d’autobusos addicionals amb més de 600 trajectes diaris], considerem que és un valor acceptable. És un pla viu“, ha asseverat Paneque. En aquesta línia, l’operadora ferroviària apunta que el 37% dels passatgers només ha utilitzat el tren, mentre que el 63% opta pels serveis d’autobusos. “Ens sembla que el manteniment del 80% d’usuaris és una bona dada”, ha subratllat la responsable de la cartera.

El tall per obres també ha catapultat el transport per carretera entre el Camp de Tarragona i la capital catalana. Segons detallen des de l’empresa d’autobusos Plana, els usuaris que opten per desplaçar-se fins a Barcelona amb bus s’han multiplicat per cinc durant els primers deu dies d’afectacions a Rodalies. Concretament, segons l’empresa de busos, unes 285 persones utilitzen diàriament les noves línies ‘exprés’, que des de l’1 d’octubre han passat de ser tres a nou. Des de llavors s’han venut 735 targetes T10/120 -el bitllet que serveix per fer diversos trajectes fins a la capital catalana. El motiu pel qual molts usuaris opten per canviar el tren per l’autobús és la “falta de confiança” en Rodalies: “És l’única manera d’assegurar-te que arribaràs puntual”, assevera l’Ivan en declaracions a l’Agència Catalana de Notícies (ACN), un usuari que ha començat a fer servir el bus des del tret de sortida de les obres del túnel de Roda de Berà emmarcades en les actuacions del corredor mediterrani.

Un informador de Renfe donant indicacions a usuaris a l’estació de Sant Vicenç de Calders en el primer dia del tall de Rodalies / Joan Mateu Parra (ACN)

Reus, un dels municipis més afectats

Un dels municipis més afectats pels problemes de mobilitat del tall per obres és Reus, ja que no disposen de suficients alternatives de transport per cobrir l’elevat volum d’usuaris que habitualment agafen el tren per anar a treballar a Barcelona o altres punts de Catalunya -i que ara no poden fer-ho a causa de les obres. De fet, aquest mateix matí, diversos membres de la plataforma Dignitat a les Vies s’han aplegat a Sant Vicenç de Calders, l’estació que actua com a vèrtex de la mobilitat del territori, per reclamar millores per al municipi, que a hores d’ara encara no disposa d’un servei d’autobús per desplaçar-se fins a l’estació troncal del Camp de Tarragona. Aquest mateix dijous a la tarda, la consellera de Territori es reunirà amb l’alcaldessa de Reus, Sandra Guaita, per estudiar millores que poden aplicar-se al pla alternatiu: “Escoltarem totes les propostes, escoltarem alcaldes i alcaldesses, fins on puguem intentarem millorar-ho. Totes aquestes qüestions estan en estudi”, ha asseverat Paneque.

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter