Sacsejada a l’estructura interna de Rodalies quan encara no s’ha produït el traspàs de competències del govern de l’Estat espanyol a la Generalitat de Catalunya. Aquests canvis afecten la direcció de Rodalies i al cap de comunicació de Renfe. Antonio Carmona, el que fins ara havia estat el responsable de comunicació de Renfe substituirà, a partir del dia 1 d’abril, a Mayte Castillo al capdavant de Rodalies, tal com ha aprovat el comitè de direcció de la companyia ferroviària aquesta tarda.
Pel que fa a l’actual, i encara, directora de Rodalies, Mayte Castillo, passarà a dirigir el Museu del Ferrocarril de Catalunya, que està ubicat a la població de Vilanova i la Geltrú. Antonio Carmona accedirà a aquest càrrec directiu després de 23 anys treballant per Renfe, quan va entrar com a ajudant ferroviari. Un càrrec que va durar tan sols tres anys, ja que Carmona ha estat durant 20 anys l’encarregat de l’atenció amb els mitjans de comunicació de l’empresa de transports ferroviaris.

Rodalies, el factor polític entre Catalunya i l’Estat espanyol
Aquesta infraestructura del territori català ha estat una de les més polèmiques que hi ha arreu de Catalunya. La reiterada manca d’inversió per part de l’Estat espanyol a Catalunya ha estat motiu de picabaralles constants entre els dos governs. La priorització, gairebé constant, de Madrid per invertir diners ha deixat les Rodalies de Catalunya en un estat que genera insatisfacció constant en els seus usuaris.
De fet, el ministeri de Transports va explicar el passat febrer que prepara una inversió de 6.400 milions d’euros per a la xarxa de trens catalana, el que suposa 700 milions menys que els 7.100 que té previst invertir a Madrid. A més, la xarxa ferroviària de la capital del regne rebrà el doble de trens que no pas Catalunya, tal com va explicar el ministre de transports, Óscar Puente.