Una nova incidència a Rodalies de Catalunya està provocant retards i incertesa entre els passatgers que ús d’aquest servei. Segons ha informat Adif i fonts de Renfe a El Món, la circulació està tallada des de les 10.30 hores a l’R2 Nord i l’R11 de Rodalies entre les estacions de Cardedeu i Granollers Centre (Barcelona) a causa d’un atropellament. S’ha gestionat servei alternatiu per carretera per cobrir el tram tallat a la circulació.
L’accident s’ha produït en un punt no autoritzat de pas i a hores d’ara afecta totes les línies que circulen entre els enclavaments de Granollers Centre i Maçanet-Massanes (Barcelona). Fins al lloc dels fets s’han desplaçat diverses patrulles dels Mossos d’Esquadra s’han desplaçat al lloc dels fets. Els Bombers de la Generalitat han evacuat uns 200 viatgers del tren implicat en l’accident i, posteriorment, han estat transbordats a un altre comboi.
Está interrumpida la circulación entre Cardedeu y Granollers Centre debido al accidente de una persona en un punto no autorizado de paso. Afecta a los trenes de rodalies que circulan entre Granollers Centre y Maçanet Massanes.
— INFOAdif (@InfoAdif) May 21, 2024
Aquest incident es produeix després de més d’una setmana d’incidència a Rodalies arran del robatori de coure que es va produir el passat 12 de maig, el dia de les eleccions al Parlament, a Montcada Bifurcació (Vallès Occidental). De moment, es va recuperant la normalitat a excepció de l’R3, que mantenen que encara es trigarà gairebé dos mesos a recuperar el servei que hi havia abans del robatori de cablejat.
El caos de Rodalies costa 2,2 milions d’euros diaris a les empreses catalanes
Els retards de Rodalies de la setmana passada han tingut un cost laboral diari de 2.205.383,75 euros. Així ho ha apuntat Pimec en un càlcul que, segons ha detallat, ha fet a partir dels costos laborals, del nombre d’afectats i de la durada de la incidència. Davant d’aquesta situació, la patronal ha urgit “mesures efectives per evitar que es repeteixin aquestes situacions en el futur”.
A banda del cost laboral diari, també ha quantificat les afectacions a la xarxa ferroviària en termes de productivitat i en aquest camp el cost s’ha disparat fins als 3.202.378,89 euros per dia. Aquest resultat surt d’acord amb el PIB per persona treballadora afectada, tenint en compte el temps laboral perdut i les despeses derivades d’aquest fet.
Notícia en ampliació