El descarrilament al túnel de Chamartín d’aquest passat cap de setmana que va provocar un autèntic caos ferroviari a la capital espanyol va ser intencional. Segons ha explicat aquest dimarts el ministre de Transports, Óscar Puente, el descarrilament del tren va ser provocat per un treballador per a evitar “qualsevol risc” per a altres trens. “La veritat és que la decisió d’aquest treballador evita qualsevol risc per a les persones o per a altres trens que pogués haver-hi al voltant d’Atocha”, ha explicat el ministre en declaracions als mitjans de comunicació durant la Fira Internacional de l’Autobús i de l’Autocar que s’ha celebrat a Madrid.
Amb aquestes paraules Puente surt al pas d’una informació publicada per VozPópuli, en la qual s’afirma que el tren va descarrilar per a evitar que es “estampés contra un tren de viatgers”. En aquesta línia, el ministre ha demanat esperar als resultats de la Comissió d’Investigació d’Accidents Ferroviaris, que ja s’ha posat en marxa per esclarir els fets del tot.

Així mateix, Puente ha demanat “prudència” a l’espera de les conclusions d’aquesta comissió independent. “Nosaltres no podem revelar aspectes de la investigació fins que aquesta no hagi conclòs i emeti les seves conclusions”. Serà aleshores que el ministre farà les “valoracions oportunes”, ha comentat. A més, Puente ha incidit en el fet que “estan treballant i disposen d’informació que, lògicament, han de posar a la disposició d’aquesta comissió, però no pot fer-la pública”.
En aquesta línia, el ministre ha explicat la situació que es va produir amb el tren descarrilat, reconeixent que aquest “va iniciar un recorregut en una espècie de caiguda lliure pel túnel de Chamartín”, ja que ningú tenia control sobre ell, perquè estava anant cap al taller, però es va desenganxar del tren que el remolcava.
Va ser aleshores quan “un treballador del centre de control d’Adif pren la decisió de desviar-lo a una de les vies per a provocar el seu descarrilament o evitar que acabi sortint a la platja de vies d’Atocha i podent eventualment xocar amb algun tren que vingués”, ha argumentat Puente, per a a continuació indicar que “no està determinat que hi hagués cap tren en aquest moment amb el qual potencialment pogués xocar, però sí que és evident que si el tren hagués continuat en la seva trajectòria, podria haver aconseguit la platja de vies i haver impactat contra algun tren que pogués venir en aquest moment”. “Això és el que els puc comptar, els demano que ho entenguin”, ha resolt el ministre.