El col·lapse de Rodalies viscut aquest diumenge encara porta cua. Quatre línies han reprès aquest dilluns la circulació amb diverses alteracions a causa del robatori de coure a l’estació de Montcada Bifurcació que va posar contra les cordes tota la xarxa, deixant-la pràcticament inoperativa durant tota la jornada d’ahir, coincidint a les eleccions catalanes del 12-M. En concret, l’R4, L’R3, l’R7 i l’R1 han arrencat el servei aquest dilluns amb el pla alternatiu establert aquest diumenge per poder garantir un mínim de circulació.
Segons la informació facilita per Renfe, el pla que s’havia previst per a l’R4 s’ha hagut de modificar a primera hora del matí, ja que els trens havien d’arribar fins a Fabra i Puig i de moment només ho fan fins a Cerdanyola del Vallès. Hi circularan el 33% dels trens del servei habitual en hora punta en aquesta línia i la meitat la resta del dia. A l’R4sud, se circula fins a l’Hospitalet de Llobregat i a l’R1 i l’RG1 fins a Badalona i allà es deriven els viatgers al metro. El servei a l’R3 és entre Puigcerdà i Montcada Ripollet, amb dos trens per hora i sentit, i el servei de l’R7 es fa amb autobusos.
Quant a l’R4 Nord, s’insta els viatgers de Manresa, Terrassa i Sabadell a fer servir els Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), i als de Montcada se’ls encamina a l’R2. Als usuaris de l’R4 Sud se’ls insta a enllaçar amb la línia 1 de Metro i també a la 5 a Cornellà. També s’encamina al Metro els viatgers que amb l’R1 arribin a Badalona, així com els que ho facin amb l’R4 Sud. A l’R3, hi ha servei entre Puigcerdà i Montcada Ripollet, a partir d’allà servei alternatiu per carretera fins a Fabra i Puig, on els viatgers poden continuar amb la línia 1 de Metro.
Pel que fa a l’R7, els usuaris poden viatjar fins a Cerdanyola amb l’R4 i des d’allà s’ha establert un servei d’autobusos fins a l’estació de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Una altra alternativa és l’autobús Exprés 3. L’R8, l’R2 sud, l’R2 Nord, l’R11 i els regionals sud són els únics sense afectacions.
Col·lapse del servei d’autobusos i cues a les carreteres
La represa d’aquesta circulació amb alteracions a Rodalies està tenint conseqüències en el servei dels autobusos, que no són capaços d’absorbir adequadament l’alta demanda dels passatgers que normalment utilitzen els trens de Rodalia. Els vehicles van plens i, en molts casos, han de deixar viatgers a les parades perquè ja no hi caben més.
A banda, també hi ha cues i congestions en diferents carreteres catalanes com l’AP-7, entre la Roca-Montornès i Santa Perpètua-Barberà, en direcció sud; la C-58, al tram que va entre Sabadell i Montcada, en direcció Barcelona; la A-2, entre Pallejà i Cornellà, cap a Barcelona; la B-23 entre el Papiol i Sant Feliu de Llobregat, en direcció a Barcelona; la C-31 entre Badalona i Barcelona, i entre el Prat de Llobregat i Barcelona; la C-32, entre Gavà i Sant Boi de Llobregat, direcció Barcelona; i les Rondes de Barcelona.

