Un tren de la línia regional de Renfe que fa el trajecte entre Tortosa i Barcelona ha hagut d’interrompre el viatge. La interrupció ha tingut lloc després de diverses aturades aixecant inquietud i malestar entre els centenars de persones que esperaven arribar a Barcelona als volts de les 10.00 i que ho faran amb almenys una hora i mitja de retard. El maquinista ha fet baixar la gent a Cubelles per fer transbord a un tren de Rodalies.

El revisor havia informat en la primera aturada que hi havia un problema amb la “unitat” i que el conductor havia de revisar si es podia continuar fins a Barcelona perquè, en cas contrari, s’hauria de fer transbord a Sant Vicenç de Calders. Un cop allà, però, s’ha informat als passatgers que el problema, “un fre que s’encallava”, havia estat solucionat. Pocs minuts després, però, i quan el tren ja estava en marxa, ha frenat de nou. El revisor ha informat que “avui no era un bon dia”, que s’havia “trencat un maneguet” i que caldria fer canvi de tren a Vilanova i la Geltrú.

Molta gent s’ha quedat sense seient després del transbord / JAG

Fonts de Renfe han explicat a El Món que cap a les 10.00 del matí s’ha produït una “incidència en el sistema d’electrificació entre Segur de Calafell y Sant Vicenç de Calders” que ha obligat a fer el transbord del 350 viatgers a Cubelles. La companyia assegura que el tècnics d’Adif ja treballen per avaluar l’abast de l’avaria i xifren en 30 minuts el retard de la resta de línies que passen per aquest punt.

Malestar entre els passatgers

La comunicació del retard inquietud entre alguns passatgers que s’han queixat per la manca de manteniment dels trens. Una parella procedent de Tortosa s’ha queixat de problemes continus en aquesta línia. “Avui és el maneguet, i dijous era un llum, que s’apagava”, ha lamentat la dona. Un home s’ha queixat de la manca de manteniment dels combois. “Les portes van malament i si has de baixar et poses nerviós, l’altre dia vam haver d’obrir-ne una entre dos”, s’ha queixat.

Els usuaris dels trens de regionals es troben sovint amb retards. La Generalitat reclama el traspàs de la gestió, però els acords en el marc de les comissions tècniques bilaterals no acaben de concretar-se. El Govern sosté que si es pogués fer càrrec de la gestió ferroviària a Catalunya la qualitat del servei milloraria.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: josep a febrer 21, 2022 | 11:32
    josep febrer 21, 2022 | 11:32
    la RENFE, Rogamos Empujen Nuestros Ferrocarriles Estropeados, sempre ha estat, és i serà una de las moltes vergonyes españoles. sense SANG i FOC no farem mai l'independència.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa