Un client del restaurant Miracle, situat a la Rambla Nova de Tarragona, ha explicat en una ressenya a Google que ha denunciat l’establiment a l’Agència Catalana de Consum perquè ho retola tot només en castellà, cosa que incompleix la llei en matèria lingüística, que estableix que com a mínim ha d’estar en llengua catalana. “He denunciat aquesta empresa a l’Agència Catalana del Consum perquè la seva retolació incompleix la Llei 22/2010, de 20 de juliol, del Codi de consum de Catalunya i la Llei 1/1998, de 7 de gener, de política lingüística”, exposa en el comentari, on deixa clar que la seva ressenya fa referència “exclusivament a l’incompliment legal i no al servei ni als productes” que ofereix l’establiment.
El propietari no ha paït bé el comentari del client, a qui ha respost de molt males formes i en castellà: “Truca a Puigdemont que vingui a retolar-me-la, ameba paràsita”. L’Associació Acció pel català s’ha fet ressò d’aquesta ressenya a través del seu compte d’X, on ha compartit la captura de la ressenya amb la resposta del propietari. “Volíem fer una ressenya a aquest restaurant, però sembla se’ns han avançat. El menjar ni bé ni malament. Però són una colla de ‘castellans'”, han subratllat en el comentari, i han demanat posar atenció en la resposta del propietari que tracta el client d'”ameba paràsita”. A més, han compartit l’enllaç de les ressenyes de l’establiment.
Anàvem a fer una ressenya a aquest restaurant, però sembla se’ns han avançat. El menjar ni bé ni malament. Però són una colla de “castellans”. Ara ens diran que parlen català … no us podeu perdre la resposta 📣📣‼️🔥🔥 pic.twitter.com/APZ1dgb1ZP
— Associació Acció pel català (@acciopelcatala) September 3, 2025
Més ressenyes negatives
Arran del tuit, en les darreres hores hi ha hagut altres ressenyes negatives sobre l’establiment. “No ens va agradar el menjar ni el tracte”, “L’arròs estava passat i l’ambient era tan sorollós que no es podia ni parlar. I el més important és que no compleixen les lleis vers el català. No hi tornarem”, “no se salva res”, “menjar i tracte pèssim. Per no tornar” i “molt mal servei”, són algunes de les ressenyes que s’han afegit aquestes darreres hores.