La subdirecció general d’Avaluació i Inspecció Sanitàries i Farmacèutiques del Departament de Salut ha enviat una carta a Gerard Insa per donar resposta a la denúncia que va presentar per un cas de catalanofòbia que va denunciar el passat 2 de juny a la Clínica Diagonal d’Esplugues de Llobregat. Després que el passat 5 de juny portés el cas a Salut i relatés que la doctora el va interrompre quan estava explicant què li passava i li exigís que deixés de parlar en llengua catalana: “Háblame en español o no te atiendo“, la subinspecció general li ha traslladat, segons ha pogut saber El Món, que el centre sanitari ha pres “mesures correctores” arran del seu cas. La clínica, pel seu compte, ja n’havia informat directament el pacient i s’havia disculpat amb ell.

La carta de Salut, a la qual ha tingut accés aquest diari, detalla que es va obrir un “un expedient d’informació prèvia amb l’objectiu d’analitzar els fets exposats i estudiar-ne les possibles implicacions”. Així, i després de dur a terme les investigacions pertinents, i valorada la informació recollida, el departament explica que “s’han adoptat les mesures correctores pertinents davant la part reclamada”. D’altra banda, considera que els aspectes sanitaris objecte de la reclamació “han estat degudament abordats, per la qual cosa s’acorda la finalització de l’expedient amb el seu arxiu”.

La carta, molt breu i sense detallar les mesures correctores que ha pres el centre, acaba agraint la “col·laboració i el temps dedicat a fer arribar aquesta reclamació, ja que la seva aportació contribueix a la millora contínua del sistema sanitari i al reforç de la qualitat dels serveis públics que prestem”. Així mateix, es posen a la disposició de Gerard Insa per fer “qualsevol aclariment addicional que pugui necessitar”. Insa, que rep assessorament d’Acció Cassandra i no descarta presentar una denúncia penal per delicte d’odi i contra els drets fonamentals, lamenta la resposta que ha rebut de la Generalitat perquè “no diuen res de res”.

Carta del Departament de Salut / JMB

La Clínica Diagonal ja va anunciar “mesures immediates”

Les conclusions de la investigació de Salut es produeixen després que la Clínica Diagonal ja va donar resposta al “full de suggeriments” –equivalent a un full de reclamacions– que va omplir Insa aquell mateix dia al centre sanitari, que, aleshores, va qualificar d'”inadmissibles” els fets que va descriure el pacient i li va comunicar que han pres “mesures immediates” al respecte, tot i que, com ha fet Salut, no va detallar quines eren les mesures adoptades. Tal com va informar aquest diari en el seu moment, el director de Clínica Diagonal, Alejandro Font, li va traslladar per escrit les disculpes i li va agrair que hagués posat en coneixement de la clínica els fets.

“Tan bon punt vam rebre la informació, vam començar a investigar els fets”, va detallar Font, i va subratllar que “només així podem millorar i solucionar les anomalies que, malauradament, es poden produir”. El màxim responsable de la Clínica li va traslladar que defensen “fermament” que els seus pacients de “han de poder expressar-se lliurement en la seva llengua”, i li va comunicar que disposen de protocols i de formació específica per als seus professionals per tal de garantir aquest dret. “És evident que en aquest cas puntual no ha estat així”, va lamentar, però es va comprometre a vetllar perquè els seus pacients “rebin un servei excel·lent”.

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter