Missing 'path' query parameter

“He de dir que si tu poses un anunci de La Sirena en català, segurament a algú li grinyoli i digui: doncs a prendre pel cul”. Aquestes declaracions són de l’empresari badaloní José Elías, propietari de la companyia de congelats i de l’energètica Audax. Pronunciaments com aquests són els que han portat Plataforma per la Llengua a acusar aquest multimilionari català de “supremacisme lingüístic”.

En un vídeo publicat a través de les xarxes socials, l’ONG del català analitza diverses de les declaracions que Elías ha fet en diferents episodis del pòdcast que l’empresari té. La Plataforma subratlla que el multimilionari atribueix al català de connotacions “polítiques” i “conflictives”, mentre que presenta el castellà com a “neutre i positiu”.

També l’acusa de plantejar una dicotomia fal·laç entre assolir l’èxit empresarial i la utilització del català. Per exemplificar-ho utilitza aquesta frase que va dir Elías en un dels episodis: “Has de mirar si ets més polític o empresari. Fer vídeos en català en dona un nínxol i fer-los en castellà no“. En aquest sentit, denuncien que l’empresari asseguri que el català “tanca portes” i l’acusa d’utilitzar el “supremacisme lingüístic” potser de manera involuntària per qüestionar el contingut fet en català. “En una plataforma com Instagram, parlar català resta més que suma”, afegeix.

Un element de “proximitat, qualitat i autenticitat”

“La creació de bon contingut en català a les xarxes i a les empreses és percebut, també per aquells que no el parlen, com a element de proximitat, qualitat i autenticitat. Com que hi ha menys emprenedors fent contingut en català en relació amb altres llengües, és més fàcil que, si fan bé la feina, es viralitzi. És incomprensible que un empresari de la seva trajectòria no ho sàpiga“, assenyalen des de l’ONG del català, criticant d’aquesta manera el posicionament manifestat pel multimilionari badaloní respecte a la llengua.

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter