El dipòsit de vehicles de Santa Coloma de Gramenet no té pràcticament espai per emmagatzemar tots els patinets elèctrics que requisa la Policia Local. Gairebé 400 d’aquests vehicles són els que els cossos de la policia han anat confiscant als seus amos. La gran majoria estan trucats i poden circular a velocitats molt més altes que la permesa. Però, com que les taxes a pagar són més altes que el preu d’aquests vehicles, els propietaris decideixen abandonar-los. “És una bogeria”, es lamenta l’alcaldessa, Mireia González. L’Ajuntament vol posar setge a aquestes pràctiques per garantir la bona convivència a la via pública entre els diferents tipus d’usuaris, mentre treballa en una modificació de les ordenances que permeti traslladar els vehicles de mobilitat personal abandonats a les plantes de reciclatge.
La diferència entre els patinets elèctrics i els cotxes és que en el segon cas el desballestament va inclòs en la requisa de la policia, és a dir, si el propietari no recupera el vehicle en dos mesos, se’n va a una planta de reciclatge. Amb els patinets elèctrics, però, hi ha un buit normatiu que impedeix fer-ho. Aquest nou tipus de vehicle no està inclòs a les ordenances municipals i fins que no es facin les modificacions necessàries, l’Ajuntament els ha d’anar acumulant al dipòsit de vehicles. Aquest factor, combinat amb l’auge del nombre de patinets elèctrics trucats fa que se n’acumulin ja prop de 400. Els darrers han arribat aquest mateix dijous i els operaris de l’equipament ja treballen en l’ampliació de l’espai destinat als patinets, que ha arribat al màxim de la seva capacitat. Actualment, Santa Coloma de Gramenet no té ordenança pròpia de mobilitat que reculli aquesta casuística i només pot sancionar els vehicles que se salten el codi de circulació. “Ens hem de posar d’acord per fer-ho en paral·lel”, reclama l’alcaldessa colomenca.

La persecució dels patinets és una prioritat per la policia
González, assegura que la persecució d’aquest tipus de pràctiques és una prioritat per a la Policia Local: “Els patinets han transformat i facilitat la mobilitat, però ens hem d’assegurar que la convivència és bona amb la resta de ciutadans”. En els darrers dies, la Policia Local ha interceptat vehicles amb trucatges “creatius” que permetien que els patinets, limitats a una velocitat màxima de 25 km/h arribin a puntes de velocitat de fins a 70 km/h. “Això no pot ser”, ha comentat l’alcaldessa. El passat mes d’abril se’n va interceptar un altre que arribava fins als 111 km/h i a principis d’aquest mes de setembre va transcendir també la mort d’un conductor de patinet elèctric, també manipulat, que va perdre el control del vehicle quan circulava a gran velocitat.