En Ramón, veí de Barcelona, va explicar fa uns dies a ‘El món a RAC1’ que feia 11 mesos que intentava fer un tràmit amb la Seguretat Social sense èxit. El problema era que només se li donava l’opció de fer el tràmit a Lleó, malgrat que ell viu a Barcelona i que, segons va dir, es podia resoldre en un parell de dies. Concretament, havia de modificar el conveni especial que té amb la Seguretat Social perquè la indemnització que cobra per acomiadament havia superat el màxim legal.
Va passar 11 mesos sense poder resoldre el problema i desencallar la seva situació. Quan va denunciar el seu cas al programa de ràdio, va decidir presentar-se una altra vegada a la seu de la Tresoreria de la Seguretat Social de Barcelona. “Em van dir que havien escoltat el programa i em van tractar molt bé”, va explicar en Ramon. Després d’uns dies, tot es va resoldre. La Seguretat Social li va comunicar que ja se li havia donat d’alta al conveni correcte.
Errors informàtics
Un altre error diferent, però que també va generar molèsties és el que va patir el Bicing l’estiu passat. Alguns usuaris no podien retirar les bicicletes a causa d’un error informàtic. Tal com van explicar fonts de l’AMB al TOT, “alguns usuaris, no tots” han avisat cap a les vuit del matí d’aquesta incidència, provocada per un error de Pedalem, l’empresa que gestiona l’operatiu. La incidència es va poder resoldre després de quatre hores.

En més d’una ocasió també ha caigut el sistema de pagament amb targeta bancària del metro de Barcelona. Un exemple és el cas que es va produir el passat mes de maig, quan el sistema de pagament va quedar inutilitzat i els bitllets només es podien adquirir en efectiu durant unes hores. Tal com van informar fonts de TMB, per suplir la demanda de bitllets de gent que no podia pagar amb targeta i no disposava de diners en efectiu, se’ls va donar un bitllet gratis.