Missing 'path' query parameter

La batalla pels canvis a batxillerat continua. Mentre la conselleria d’Educació, en mans de la consellera Esther Niubó, continua impulsant les polèmiques modificacions a la secundària postobligatòria, la comunitat educativa manté el seu rebuig a la proposta de la conselleria. Un dels grans motius que ha enquistat la batalla entre la comunitat educativa i l’administració és el requeriment que el Ministeri d’Educació, capitanejat per la ministra Pilar Alegría, va fer arribar a la conselleria. En detall, el requeriment, al qual ha tingut accés El Món, exigeix a la cartera d’ensenyament que es modifiquin tres qüestions del batxillerat. En primer lloc, fixa que s’ha de revisar la “regulació de les matèries de modalitat científica”, és a dir, el motiu pel qual la conselleria ha optat per fusionar les assignatures de física i química, i geologia, biologia i ciències ambientals, tal com fixa la LOMLOE. En segon lloc, ajustar la nota mitjana de batxillerat per adaptar-la a la mateixa normativa espanyola. I, per últim, adaptar el procediment de canvis a centres d’altres comunitats autònomes perquè no “limiti el dret a la mobilitat en el territori nacional [estatal] durant l’etapa del batxillerat”.

Aquest decret, signat pel secretari d’Estat del ministeri d’Educació, Abelardo de la Rosa Díaz, es va fer arribar a la conselleria el 10 de setembre de l’any passat. A banda, el requeriment del govern espanyol també fixava que s’havien de produir algunes modificacions en la configuració de les assignatures de la modalitat d’humanitats -és a dir, els polèmics canvis a batxillerat-, els quals la mateixa consellera va acabar tirant enrere dos dies després que es fessin públics. Gairebé un mes més tard, la conselleria d’Educació va respondre a la petició de la Moncloa que forcava els canvis a la secundària postobligatòria. Ara bé, els mateixos documents del departament als quals ha tingut accés aquest diari, confirmen que l’informe de la conselleria, signat per la secretaria de millora educativa del departament, Josefa Beltran, no va arribar fins al mes de marc. És a dir, gairebé quatre mesos més tard que esclates la polèmica entre la comunitat educativa.

Imatge del requeriment del govern espanyol que ha impulsat els canvis a batxillerat / G.M.

La comunitat educativa continua encesa

La conselleria d’Educació i Formació Professional ha confirmat els canvis en el currículum de batxillerat, però la polèmica continua lluny d’acabar-se. Aquest mateix dimarts, després de reunir-se amb els responsables de la cartera, la plataforma Docents per la Qualitat Educativa ha expressat el seu “profund desacord” amb les polítiques de l’administració catalana per a la secundària postobligatòria, ja que consideren que ni el “plantejament” ni les formes. De fet, tal com ha fet la comunitat científica i educativa des que es van anunciar les propostes de canvis -ara confirmades oficialment pel departament-, consideren que la decisió s’ha pres d’esquena al col·lectiu docent i “sense cap mena de diàleg estructurat” amb les plataformes i organitzacions que representen professionals de l’ensenyament: “No hi ha hagut cap espai de negociació real, cap taula de treball conjunta ni cap voluntat d’escoltar les aportacions d’aquells que coneixen de primera mà la realitat de les aules, els reptes del currículum i les necessitats de l’alumnat”, lamenten.

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter