Missing 'path' query parameter

La intenció del departament d’Educació d’agrupar les matèries de física i química i biologia i geologia al batxillerat pot agreujar “l’estat precari” de l’ensenyament de les ciències. Ho assegura la plataforma de professors Ciències en Perill, que alerten que la proposta de la Generalitat és una “amenaça per a la qualitat de la formació dels alumnes”, subratllen els docents en un informe.

Segons recull l’agència ACN, la plataforma de docents afirma que, amb els canvis, l’alumnat perdrà “qualitat educativa” i no tindrà un coneixement “amb la profunditat necessària” pel que fa a les ciències. A més, remarquen que la reducció d’hores “compromet” la preparació dels estudiants per a les proves d’accés a la universitat i els priva “d’habilitats” necessàries per al món laboral.

Estudiants durant la selectivitat a la UPF / Europa Press

Catalunya, una de les regions amb pitjor puntuació

En el mateix informe, els professors recorden que l’educació científica a Catalunya es troba en un “estat precari” en ser “una de les comunitats autònomes de l’estat espanyol i una de les regions d’Europa amb pitjor puntuació” en les proves, que “edició rere edició” mostren “una tendència que es perllonga ja força en el temps”.

Els docents demanen a la Generalitat la retirada de la iniciativa per tenir “màxima equitat i qualitat en l’educació científica al batxillerat” i destaquen que és “fonamental” garantir una formació científica que “prepari els estudiants de manera integral”.

El professorat també posa el focus en el fet que una reducció horària empitjorarà el ja “escàs bagatge científic de l’alumnat procedent de l’ESO a Catalunya” i que la proposta planteja “problemes importants en l’organització curricular”. “Trencaria la continuïtat i coherència actual dels cursos”, indiquen, tot remarcant que també caldria un “nou replantejament dels continguts de les proves d’accés a la universitat”.

A mitjans de desembre, la consellera d’Educació i Formació Professional Esther Niubó ja es va veure obligada a rectificar i a garantir que les assignatures de literatura catalana i castellana continuaren sent obligatòries a segon de batxillerat en funció dels itineraris.

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter