Aquest dijous al matí, la consellera d’Educació, Anna Simó, ha enviat una carta a les famílies de Catalunya assegurant que reforçarà els esforços en lectura, matemàtiques i llengües, els punts febles que han quedat al descobert amb els mals resultats de les proves PISA. La consellera, però, també s’ha dirigit directament a les famílies i els ha demanat que valorin “l’esforç que estan fent els i les docents per gestionar la complexitat dels centres educatius i l’aprenentatge de l’alumnat” i que els ajudin a treballar per controlar l’ús de pantalles que fan els seus fills i filles. Aquest ha estat el punt que ha causat indignació entre les famílies. La plataforma d’Associacions Federades de Famílies d’Alumnes de Catalunya (aFFaC) lamenta que el Departament no faci “autocrítica” de la situació actual, sinó que tiri pilotes fora, tal com asseguren que ha fet amb aquesta carta.
Des de l’entitat denuncien que Educació no està seguint una estratègia per revertir la problemàtica que han destapat els mals resultats de les proves, sinó que “després d’anys de menystenir i ignorar” les famílies ara els demanen que facin tot el que “la conselleria no ha sigut capaç de fer, és a dir, regular l’ús de les pantalles, fomentar la lectura i acompanyar durant l’estudi”. En aquest sentit, aFFaC lamenta que ja fa anys que proposen mesures per millorar els resultats dels alumnes, però que la conselleria ha optat per “desestimar-les sistemàticament”.

Falta de rumb al timó d’Educació
Des de l’entitat consideren que la conselleria d’Educació actua sense rumb fix després de l’estocada de les PISA. En aquest sentit, creuen que les declaracions de la consellera a la roda de premsa que va oferir dimarts, l’endemà que es coneguessin els resultats de l’informe, van ser “ambigües” i “contradictòries”, cosa que posa en “evidència” que el Departament “continua sense tenir un pla que pugui desplegar amb mesures concretes”.