Missing 'path' query parameter

Els alumnes catalans de 4t d’ESO no han assolit el nivell mínim de competència en anglès, matemàtiques i ciències en les proves de final d’etapa celebrades aquest curs. En canvi, sí que obtenen bons resultats en català i castellà. Això vol dir que els estudiants catalans suspenen en tres de les cinc matèries que s’avaluen en acabar l’educació obligatòria. A 6è de primària, els alumnes catalans tampoc han assolit el nivell a ciència i tecnologia, mentre que han superat la prova de català, castellà, anglès i matemàtiques. En aquesta última matèria han obtingut el resultat més baix de la història.

Pel que fa a la comparació amb l’any passat, el nivell baix a català, matemàtiques i ciències a 6è de primària i puja a castellà i a anglès, mentre que a 4t d’ESO empitjora la competència en castellà, anglès i ciències i millora en matemàtiques i català. La directora general d’Innovació, Digitalització i Currículum del Departament d’Educació, Mercè Andreu, ha destacat que, tot i que els resultats són més baixos en ciències que en llengua, l’objectiu de la conselleria és “actuar per revertir els resultats de totes les matèries i àrees”. Les dades s’han obtingut a partir de l’avaluació que s’ha fet a 70.064 alumnes de 6è d’arreu del país i a 79.142 de 4t ESO tant de centres públics com privats. A partir de 70 punts sobre 100 es considera que l’alumnat té un bon nivell de competència de la matèria avaluada.

Els alumnes de 4t d’ESO han treu un 69,1 a anglès, un 69,8 a matemàtiques i 67,9 a ciències, tecnologia i enginyeria, tots per sota del llindar de l’aprovat. El resultat d’anglès és inferior al del 2024 (73,1), però millor que el del 2022 (68,4), mentre que a matemàtiques millora respecte l’any passat (64,9). El pitjor resultat és en ciència, que està per sota del 2024 (72,6) i per sobre del 2022 (63,6). En canvi, a llengües la millora es substancial a català, que passa de 70,7 a 75,1 en un any, mentre a castellà hi ha una lleugera baixada, de 75,6 a 74,2.

Pel que fa a 6è, els alumnes catalans obtenen resultats competents a quatre de les cinc matèries que s’avaluen: català (73,5), castellà (76,5), anglès (75,7) i matemàtiques (70,4). En canvi, a ciència, tecnologia i enginyeria obtenen 66,3 punts.

Pla per millorar els resultats globals de l’alumnat

Per millorar els resultats, Educació té previst publicar les concrecions curriculars durant el primer trimestre del pròxim curs i un grup d’experts ja prepara orientacions i exemples d’activitats. També està previst mantenir el programa STEAM per fomentar les vocacions científiques, concretament en Ciència, Tecnologia, Enginyeria i Matemàtiques. La conselleria també ha explicat que hi ha 500 escoles que apliquen els programes Florence (200) i SIM (300), específics per millorar l’aprenentatge de matemàtiques; que hi ha 150 auxiliars de conversa en anglès; i que desplegarà el programa PCMAT de pensament computacional a 900 centres amb resultats a la franja mitjana. El curs vinent també s’iniciarà una prova pilot a 250 centres en els quals la Inspecció Educativa avaluarà els resultats de matemàtiques i llengua i proposarà millores.

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter