El sobiranisme ha volgut tancar files en plena ofensiva judicial contra la llei d’amnistia que l’independentisme negocia amb el govern espanyol. Representants de partits polítics i entitats han fet un acte simbòlic davant del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) per protestar contra la vinculació del Tsunami Democràtic amb el terrorisme. Aquest dilluns l’Audiència Nacional va imputar diversos dirigents independentistes, com Carles Puigdemont i Marta Rovira, pel seu paper en l’organització de les manifestacions contra la sentència de l’1-O.

Entitats com l’Associació Catalana per a la Defensa dels Drets Humans, Irídia o Fundipau i partits com ERC, Junts, CUP i Catalunya En Comú s’han concentrat davant el TSJC convocades per Òmnium sota el lema “protestar no és terrorisme”. El president d’Òmnium ha denunciat que les últimes resolucions judicials tenen com a objectiu “sabotejar” l’amnistia i ha carregat contra l’Audiència Nacional per haver dut a terme una investigació amb “una clara motivació política” que s’han tancat amb “presses” per boicotejar les negociacions d’investidura.

El Tsunami talla la Jonquera en les protestes post-sentència / Jordi Borràs
El Tsunami talla la Jonquera en les protestes postsentència / Jordi Borràs

Les acusacions de l’Audiència Nacional han sortit a la llum just quan Junts i el PSOE estaven a punt de tancar un acord per afinar la llei d’amnistia i garantir que cobreix els casos de lawfare, és a dir, quan s’utilitza el sistema judicial per perjudicar i deslegitimar un moviment polític. “L’Estat espanyol fa un ús polític del delicte de terrorisme, ignorant el dret internacional, per desactivar i desmobilitzar la ciutadania i criminalitzar un moviment democràtic i legítim”.

L’ANC lamenta no haver estat convidada a l’acte

L’ANC ha denunciat que no ha estat convidada a l’acte d’Òmnium. “Des de l’Assemblea hem denunciat i condemnat la persecució per terrorisme a la causa del Tsunami Democràtic i voldríem haver-ho expressat assistint a l’acte “unitari” convocat per Òmnium avui”, ha lamentat l’entitat en un missatge a X. “Sorprenentment, però, no hi hem estat convocats. Els membres de l’Assemblea inclosos en la causa del Tsunami, igual que la resta, mereixen tot el respecte i suport”.

A la concentració hi ha assistit els diputats Raquel Sans (ERC), Josep Rius (Junts), Dolors Sabater, Carles Riera y Dani Cornellà (CUP) i David Cid i Susanna Segovia (comuns), així com l’exdiputat i negociador de Sumar, Jaume Asens.

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter