Només dos dies després de les eleccions al Parlament de Catalunya del 12 de maig. El pròxim dimarts, dia 14, és la data triada pel titular del Jutjat Central d’Instrucció número 6 de l’Audiència Nacional, Manuel Garcia Castellón, per citar els dos policies que s’han personat en la causa del Tsunami Democràtic com a víctimes. El jutge els ha citat per a les deu del matí com a testimonis-perjudicats. De fet, la setmana passada la defensa penal dels dos agents del Cos Nacional de Policia que van resultar ferits durant les protestes postsentència van iniciar els tràmits per ser reconeguts com a víctimes de terrorisme i cobrar la corresponent indemnització.
En una diligència d’un foli i a la que ha tingut accés El Món, el magistrat també ofereix a les parts -a la vista de la limitació temporal- la possibilitat d’assistir a través de videoconferència a la declaració dels dos policies. Aquesta és una de les principals diligències que necessitava el jutge per continuar endavant amb la instrucció i més, quan el ministeri fiscal, s’ha oposat absolutament a considerar aquesta instrucció com una causa de terrorisme.

Uns policies clau
El paper dels policies és clau en l’acusació que porta de cap el jutge. De fet, gràcies a la seva personació ha pogut remetre al Tribunal Suprem, a la seva sala Penal, una exposició raonada per tal que processin -com aforats- el president a l’exili Carles Puigdemont i el secretari de la Mesa de Parlament, el republicà Ruben Wagensberg. De fet, tots dos ja han estat citats per videoconferència el pròxim mes de juny. La personació dels dos policies va ser posada en dubte per diversos investigats que van considerar que es va acordar fora de termini. El jutge, i posteriorment la sala d’apel·lacions, va avalar la decisió. Al capdavall, les seves personacions com acusacions eren absolutament imprescindibles per sostenir una acusació de terrorisme que el ministeri fiscal, aleshores en mans de Miguel Ángel Carballo, no veia per enlloc.