Missing 'path' query parameter

El líder del PP català, Alejandro Fernández, ha afirmat aquest dimecres que obeirà a la cosa per la qual els seus votants el van votar en les eleccions catalanes d’aquest diumenge i s’ha compromès a no “fer el panoli” davant el PSC i els seus enganys, textualment. En aquest sentit, Fernández no ha tancat la porta a donar suport a la candidatura de Salvador Illa, però ha remarcat que no seran “ingenus”: “Si t’enganyen una vegada, la culpa és de qui t’enganyi. Però si t’enganyen dues vegades, tens un problema. Es diu fer el panoli. I jo no faré el panoli”, ha declarat en una intervenció en la junta directiva del PP català a Barcelona, al costat del cap de llista a les eleccions europees, Dolors Montserrat.

Tal com ho veu Fernández, tant el president del govern espanyol, Pedro Sánchez, com el primer secretari del PSC, Salvador Illa, continuaran impulsant el procés “desoint el mandat dels seus propis electors”. Així doncs, ell mateix ha explicat que es mostraran forts davant les demandes del PSC: “El Partit Socialista no ens enganya, no serem ingenus i en conseqüència analitzarem fets, no promeses”, ha afegit. En la mateixa línia, el líder del PP a Catalunya ha retret que els socialistes faran, textualment, el mateix amb l’autodeterminació que amb l’amnistia: “Juraran i perjuraran que mai aprovaran l’autodeterminació, però després diran que és imprescindible per a la convivència”. Així mateix, ha assegurat que no existeixen discrepàncies en les files populars sobre la interpretació de l’estat del procés, i ha al·ludit als mitjans de comunicació que durant els últims dies han apuntat a les diferències entre el candidat català i el líder del PP, Alberto Núñez Feijóo.

Salvador Illa, candidat del Partit dels Socialistes de Catalunya a la presidència de la Generalitat de Catalunya. Primer secretari del PSC. Barcelona 23-04-2024 / Mireia Comas
Salvador Illa, candidat del Partit dels Socialistes de Catalunya a la presidència de la Generalitat de Catalunya. Primer secretari del PSC. Barcelona 23-04-2024 / Mireia Comas

La candidatura europea: “Sortirem a guanyar”

Fernández s’ha compromès a posar la seva agenda a sencera disposició de Montserrat fins als comicis europeus del pròxim 9 de juny: “Sortirem a guanyar i sortirem a mossegar, perquè ens juguem també la força del nostre partit i continuar creixent.” També ha defensat que els populars són imprescindibles per a garantir una política a la Unió Europea de seguretat i immigració “legal i ordenada”, així com per a garantir els drets i llibertats dels catalans enfront de, segons ell, els abusos del nacionalisme.

Més notícies
Notícia: El jutjat de Cerdanyola exigeix definir on es va robar el coure de Rodalies
Comparteix
La localització del robatori podria canviar el partit judicial que li correspon la competència d’investigar els fets
Notícia: El caos a Rodalies agreuja l’odissea del bus del Vallès: cues i impotència
Comparteix
Diversos usuaris reclamen "solucions" per desplaçar-se fins a Barcelona davant les males condicions de la línia d'autobusos A1, que passa per Barberà
Notícia: Disparen al primer ministre d’Eslovàquia en sortir d’una reunió de govern
Comparteix
Robert Fico ha estat traslladat a l'hospital d'urgència | El seu partit vincula l'incident directament amb l'oposició
Notícia: El TEDH sentenciarà dijous si es van vulnerar drets d’Artur Mas pel 9-N
Comparteix
La defensa de l'expresident va al·legar la vulneració de l'article 7 del Conveni dels Drets Humans

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter