El vicesecretari de Política Social i Sectorial del PP, Javier Maroto, ha afirmat en roda de premsa des del Congrés que “si avui Puigdemont no és president de la Generalitat és perquè el govern d’Espanya ha tornat a encertar” en relació al recurs contra la investidura de Carles Puigdemont. En aquest sentit, Maroto ha elogiat “l’esforç en la presa de decisions ràpides i complexes” per part del govern espanyol. “El temps posa totes les coses al seu lloc i la decisió de Rajoy va ser encertada; avui ho podem confirmar perquè hem vist com aquestes decisions han fet suspendre el ple del Parlament”, ha reiterat. El dirigent del PP també ha demanat a la líder de Ciutadans, Inés Arrimadas, que prengui la iniciativa política i es presenti com a candidata a la investidura. “És l’oportunitat d’or pels que creiem que és necessari tornar la legalitat, la convivència i la normalitat a Catalunya”, ha assegurat Maroto, que ha subratllat que Arrimadas compta amb l’aval del PP per a la seva investidura.
“Segurament sense els recursos del propi govern i l’acció del Tribunal Constitucional, avui estaríem veient com se celebra un ple i segurament estaríem en la tessitura de si el senyor Puigdemont és elegit o com és elegit i quines dificultats jurídiques afegiria a tota aquesta situació que ja hem conegut”, ha assenyalat Maroto. El vicesecretari de Política Social i Sectorial del PP ha exposat que Rajoy ha pres de nou una decisió que era difícil i “ha encertat”: “Si avui Puigdemont no és president de la Generalitat és perquè el govern d’Espanya ha tornat a encertar i li hem d’agrair”. Maroto ha subratllat que el president del parlament, Roger Torrent, ha renunciat a mantenir el ple perquè “hi ha causes jurídiques suficients” i, segons ha afegit, “si creu en la legalitat i vol actuar conforme a ella sap que no pot proposar Puigdemont ni un minut més”.
No obstant, Maroto també ha dit que cal mirar de cara al futur. “Ara no hi ha candidat, hi ha un ple suspès i, no obstant, crec que hem d’analitzar els resultats de les eleccions i hem de reconèixer que Ciutadans va obtenir un resultat que li permet perfectament optar a una investidura”, ha assenyalat Maroto, que ha dit que “tot el que passa a Catalunya és imprevisible” i “no cal fer sumes tradicionals” ja que “no hi ha unes regles habituals de comportament raonables”. El dirigent del PP s’ha preguntat que si Arrimadas volia plantejar una moció de censura contra Puigdemont quan tenia menys suports “perquè no és oportú ara prendre aquesta iniciativa política”.
“És oportú que prengui aquesta iniciativa en un moment estratègic. Potser no ens trobarem en una posició com aquesta durant molt de temps”, ha dit. En aquest sentit, Maroto ha demanat a Arrimadas que “no deixi forat” al Parlament i es presenti a la investidura. “És l’oportunitat d’or pels que creiem que és necessari tornar la legalitat, la convivència i la normalitat a Catalunya”, ha reblat Maroto, que ha subratllat que Arrimadas compta amb l’aval de Rajoy i el PP per a la seva investidura. “Crec que Arrimadas té l’obligació democràtica i també ètica de prendre aquesta iniciativa i fer un pas endavant”, ha conclòs.