La número dos de la llista del PP per Barcelona, Andrea Levy, ha demanat aquest dijous als consellers “independentistes” que, a banda de “tornar a la legalitat” tornin també a la “realitat”, perquè Espanya “és un país democràtic i europeu, cosa que no serà mai la república independent que pretenien imposar”. D’aquesta manera responia a les declaracions del conseller Toni Comín des de Brussel·les, qui ha assegurat que Espanya és un país “franquista”:
Levy ha assegurat que els vots dels independentistes “només fan eco a la UE i només es troben amb les ports tancades” i acte seguit s’ha preguntat “on està el reconeixement de les institucions europees que ens prometien? Zero, cap estat membre”. Així doncs, ha afegit, “que es deixin estar de contes i de mentides i que ens deixin pas als que ens volem dedicar a solucionar els problemes dels catalans a partir del 21-D”.
Per Levy, amb la manifestació d’aquest dijous a Brussel·les s’ha pogut comprovar “com el partit independentista de l’expresident Puigdemont es dedica a parlar malament de Catalunya i d’Espanya” a la capital belga. “Jo vull un president de la Generalitat que no sigui independentista, que vagi a Brussel·les a parlar bé de Catalunya i Espanya, que no vagi a queixar-se d’ell mateix, sinó a beneficiar al conjunt dels catalans”, ha comentat Levy.
La candidata popular ha agregat que “és important que el 22 de desembre donem un missatge clar a la UE i és que els partits independentistes són antieuropeus” perquè només van a Europa “a queixar-se sobre ells mateixos i no a aportar res bo als catalans”. Levy també ha dit que “més procés” implicaria “menys Europa” i fuga de diners per a pagar ‘xiringuitos’ independentistes. Per això ha dit que gràcies a l’apliació del 155 “ni un sol euro dels catalans va a pagar estructures d’Estat ni independentisme”.

