Missing 'path' query parameter

La Comissió Europea reconeix que no té “conclusions clares” sobre si reduir la velocitat a les autopistes ajuda a millorar el medi ambient i per això no es posiciona sobre la decisió del Govern d’augmentar el límit de velocitat als accessos de Barcelona. “Hi ha estudis que mostren que reduir la velocitat a les carreteres pot reduir la contaminació, però és ambigu perquè n’hi ha d’altres que mostren que, en àrees urbanes, obtens un efecte contrari”, explica el portaveu comunitari de Medi ambient, Joe Hennon. Hennon, però, alerta que la CE ja ha portat l’Estat davant del Tribunal de Justícia de la UE perquè ciutats com Barcelona incompleixen la normativa europea de qualitat de l’aire.

Com assolir els objectius que marca la directiva comunitària sobre qualitat de l’aire no és competència de la Comissió Europea sinó dels estats membres.”És el govern català qui ha de decidir quines mesures pren per combatre la contaminació a l’aire”, explica el portaveu.

La pol·lució de l’aire, segons Hennon, ve sobretot de la indústria, el trànsit i la calefacció domèstica. Per això, per millorar-la cal aplicar un paquet de mesures que afecti diversos àmbits. “Els efectes de reduir la velocitat són ambigus i, segons els nostres investigadors, no és possible extreure conclusions clares”, explica el portaveu comunitari.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter