Missing 'path' query parameter

Resultat molt ajustat a la consulta de l’Assemblea Nacional Catalana (ANC), on s’ha imposat el no per menys d’un centenar de vots. Els socis de l’ANC ha tombat la proposta de llista cívica impulsada pel Secretariat Nacional de cara a les pròximes eleccions catalanes, que se celebraran el pròxim 12 de maig. El resultat de la votació de la consulta celebrada entre l’1 i el 14 de març l’ha anunciat la mateixa presidenta de l’entitat independentista, Dolors Feliu. 7.599 socis han participat en aquest procés i el no ha guanyat per només 98 vots: 3.660 vots a favor, (48,16%), 3.758 en contra (49,45%) i 181 en blanc (2,38%).

Amb aquests resultats l’ANC no impulsarà una llista cívica a les pròximes eleccions al Parlament. “Hem fet un exercici de màxima radicalitat democràtica”, ha defensat Feliu, i ha remarcat que “la diferència entre el ‘no’ i el ‘sí’ és mínima”. “Era absolutament necessari posar a votació aquest projecte perquè era una de les opcions per trencar l’immobilisme” de l’independentisme, ha defensat la presidenta de l’ANC. Així mateix, ha dit que la poca diferència de vot entre les dues opcions significa un “no per ara” i ha deixat la porta oberta al fet que futures direccions del Secretariat Nacional recuperin el projecte, malgrat que aquest ha comptat amb sectors molt crítics que, vistos els resultats, s’han mobilitzat pel no. “Ha estat un debat dur, però inevitable en el si de l’ANC i que ha aflorat en aquest gran exercici intern marca de la casa”, ha defensat.

Malgrat el daltabaix que suposa el resultat de la consulta per a l’actual direcció de l’ANC, que celebrarà eleccions aquest mes de maig, la líder de l’entitat independentista ha defensat que “hem posat una altra vegada la independència en el centre del debat, i això no ho podrà discutir ningú”. En aquest sentit, ha deixat clar que avui “no s’ha acabat re”s perquè, segons ha defensat, la capacitat de mobilització de l’ANC ha quedat “perfectament” reflectit en aquesta Assemblea General Ordinària (AGO).

Dolors Feliu anuncia que el no s’ha imposat en la consulta sobre la llista cívia / ANC

Avís als partits de cara a les pròximes eleccions

Tot i que l’ANC finalment no impulsarà una associació d’electors de cara a les pròximes eleccions després que els partidaris del no s’hagin imposat a la consulta, l’entitat vol pressionar les formacions independentistes perquè surtin de l’immobilisme i recuperin la iniciativa. En aquest sentit, Dolors Feliu ha fet un advertiment als partits independentistes de cara a les pròximes eleccions al Parlament del 12 de maig, i ha reivindicat que l’ANC vol que els comicis “serveixin per fer efectiva la independència”. “Volem unes eleccions plebiscitàries per fer efectiu l’1-O”, ha reclamat, i, en aquest sentit, ha avisat que “empenyerem els partits perquè ho facin i no callarem”.

Victòria dels crítics

D’altra banda, els resultats de la consulta suposen una victòria per als crítics amb l’actual direcció, que van fer campanya activa pel no amb posicionaments en contra i la publicació d’un manifest en contra del projecte perquè provocava una que l’entitat perdés pluralitat. De fet, un grup d’exsecretaris nacionals, secretaris nacionals i membres d’assemblees de base crítics amb l’actual direcció de l’ANC, que abans s’aplegava en el col·lectiu Indesinenter –que va deixar d’existir després de no aconseguir convocar una l’Assemblea General Extraordinària (AGE) per demanar eleccions anticipades al Secretariat Nacional– ja va anunciar que impugnaran la consulta “sigui quin sigui el resultat” davant el Comitè Deontològic de l’entitat. “S’ha deixat votar simpatitzants, que són les persones que acumulen tres quotes sense pagar, i això desautoritza la consulta sigui quin sigui el resultat”, va subratllar l’exsecretari Josep Pinyol.

Més notícies
Notícia: Junts recorda que toca parlar de finançament i referèndum després d’una nova reunió a Suïssa amb el PSOE
Comparteix
Les delegacions de les dues formacions han celebrat aquest dissabte a Suïssa la seva quarta reunió
Notícia: Vilagrà no preveu la dimissió d’Ubasart: “La situació és crítica”
Comparteix
La vicepresidenta del Govern també ha dit que “queda molt camí per córrer” abans que intervinguin els Mossos
Notícia: Denuncien falta de democràcia interna a Plataforma per la Llengua
Comparteix
Els impulsors de la candidatura alternativa a la d’Òscar Escuder l’insten a obrir “un procés de mediació per tal de resoldre el conflicte”
Notícia: Continuen les protestes de funcionaris de presons: ara a Quatre Camins
Comparteix
Més d'un centenar de funcionaris han tallat l'accés al centre penitenciari amb pneumàtics i branques que han cremat

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter