Missing 'path' query parameter

El Govern i Esquerra Republicana, el partit que dona suport a l’executiu de Pere Aragonès, no volen esperar a modificar la Llei d’Enjudiciament Criminal (LeCrim) per tirar endavant la llei d’amnistia perquè temen que suposi “una demora” de l’aprovació de la llei i han reclamat a Junts per Catalunya que accepti el text tal com està. La portaveu del Govern, Patrícia Plaja, ha defensat que la llei que Junts per Catalunya va tombar dimarts passat al Congrés és “robusta” i, segons ella, podria haver tirat endavant fa una setmana. En la roda de premsa posterior al Consell Executiu, Plaja ha assenyalat que la reforma “no va directament relacionada” amb l’aprovació de l’amnistia perquè, segons ha subratllat, “no és tan senzill ni tan ràpid” modificar una llei vigent.

“El que corres més pressa i o podem permetre que pugui ser condicionat per determinats sectors és la llei d’amnistia”, ha sentenciat. Així mateix, ha dit que les formacions involucrades en la negociació han de centrar els “esforços” en tirar endavant l’amnistia i sense esmentar Junts per Catalunya ha ressaltat que no es pot supeditar el text de la llei a “les ocurrències que poden tenir determinades persones de l’àmbit judicial”, en referència als jutges que investiguen les causes de Tsunami Democràtic i Volhov. En aquest sentit, la portaveu encara ha volgut ressaltar que es relacionin aquests fets amb el terrorisme: “hauria d’estar prohibit banalitzar”.

“Ens plantegem quin és el punt de partida? Ens plantegem que cal reformar o no una llei d’amnistia que és robusta, està blindada jurídicament per si algun representant de l’estament judicial té una nova ocurrència?”, ha preguntat, i ha deixat clar que “amb les cartes marcades perdrem sempre”. Per tot això, Patríca Plaja ha defensat que es pot estudiar la reforma de la Lecrim o qualsevol altra proposta, però s’ha de fer “en paral·lel” a l’amnistia perquè no es pot endarrerir més.

La portaveu del Govern, Patrícia Plaja, desvincula la negociació de reformes legals de l’aprovació de l’amnistia / ACN

ERC demana tirar-la endavant encara que no sigui perfecta

En la mateixa línia que el Govern s’ha posicionat el grup que li dona suport. Esquerra considera que l’amnistia s’ha d’aprovar com “més aviat millor” encara que no sigui “perfecta i ha instat a Junts per Catalunya i el PSOE que no comencin a discutir reformes d’altres lleis perquè consideren que són “processos diferents”. La diputada d’Esquerra a Congrés Teresa Jordà ha insistit que l’important ara és aprovar “ja” la llei perquè “hi ha famílies que estan patint” i, malgrat que ells poden estar d’acord amb determinades reformes legals, ha reclamat a les dues formacions que no s'”entretinguin”.

El portaveu del PSOE al Congrés, Patxi López, ha insistit en la proposta que va fer ahir el president del govern espanyol, Pedro Sánchez, en una entrevista televisiva. El dirigent socialista ha insistit que “mantindran” l’actual redactat de la llei d’amnistia, que no contempla les últimes esmenes de Junts per Catalunya, i “no faran passos enrere”, però, d’altra banda, ha deixat clar que mantenen l’oferta de diàleg i ha situat aquí la reforma de la Lecrim per acotar les investigacions judicials per aconseguir el ‘sí’ de la formació de Puigdemont.

Més notícies
Notícia: Els fiscals del Suprem s’inclinen per investigar Puigdemont per terrorisme
Comparteix
Creix la tensió dins el ministeri públic
Notícia: Esfondrament parcial d’un edifici de cinc plantes a Badalona
Comparteix
Gran operatiu dels serveis d'emergència per acordonar la zona i buscar possibles víctimes
Notícia: La Pelopony, irreconeixible després de sis retocs estètics a la cara
Comparteix
La cantant de Sabadell ha compartit unes imatges molt impactants que han deixat els fans preocupats
Notícia: Com evoluciona l’audiència de ‘Jo mai mai’ a TV3?
Comparteix
La nova ficció de 3Cat està perdent teleespectadors cada setmana

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter